کد مطلب: ۱۹۹۷۸۵

هیچ کارتن‌خوابی بر اثر سرما فوت نکرده است

هیچ کارتن‌خوابی بر اثر سرما فوت نکرده است

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: هیچ کارتن‌خوابی بر اثر سرما فوت نکرده و هر خبری که در این‌باره گفته می‌شود، کذب است.

این خبر را مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اعلام و تاکید کرده است که 16 گرمخانه یا همان مددسرا طی 10 ماهه امسال، 285 هزار کارتن‌خواب را درخود جای داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اما طی هفته گذشته همزمان با سرمای شدید هوا، تعداد کارتن‌خواب‌ها به 3 هزارو 500 نفر هم رسیده و بعضی از آنها تحت درمان پزشکان مددسراها قرار گرفته‌اند.

در میان این کارتن خواب‌ها، 21 کودک خیابانی، هم جمع‌آوری شده است. به گفته قدیمی، 5 واحد گشت با مددکار اجتماعی درباره کودکان در حال فعالیت بوده و کودکان را بعد از جمع‌آوری تحویل بهزیستی داده‌اند.

رضا قدیمی در نشستی خبری گفت: از آنجاکه این کارتن خواب‌ها اوراق هویت و بیمه ندارند، بیمارستان‌ها، با هزینه آزاد، اقدام به بستری آنها می‌کنند که همین موضوع هزینه‌های بالایی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

البته این مددسراها جدا از دو سامان سرایی است که متکدیان حرفه‌ای بالای 18 سال را پذیرش می‌کننبراین اساس سامان سرای «لویزان» برای زنان و «اسلامشهر» برای مردان متکدیان حرفه‌ای را می‌پذیرند که دارای مجموعه‌ای از آسیب‌ها هستند.

قدیمی با بیان اینکه هم‌اکنون 3 هزار و 862 نفر در این سامان سراها مستقر هستند، گفت: برخی از آن‌ها، دارای مشکلات اعصاب و روان هستند و حتی خانواده‌ها نیز آنها را نگهداری نمی‌کنند.

وی همچنین به سراغ مراکز بهاران رفت و گفت که در دوره جدید 2 هزار و 100 نفر مددجو، پذیرش شده‌اند، اما در دوره گذشته، 1600 نفر پذیرش شده بودند که از این تعداد، 462 نفر درمان شده‌اند و به مرحله مصرف بازنگشتند.

درحالی که پیش از این، افراد بعد از سه ماه در هر وضعیتی در خیابان رها می‌شدند و به همین علت درصد موفقیت در کمپ‌ها، بین 3 تا 7 درصد بود، اما در مراکز بهاران به 40 درصد رسیده است.

قدیمی با اشاره به راه‌اندازی سه همراه‌سرای بیماران در کنار بیمارستان امام خمینی، شریعتی و کودکان مفید هم تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۸ هزار و ۲۳۴ نفر از همراهان از خدمات آنها استفاده کرده‌اند.

پایگاه‌های خدمات اجتماعی دیگر موضوع مورد اشاره قدیمی بود. او با اشاره به راه‌اندازی 10 پایگاه خدمات اجتماعی در پایانه‌های ورودی و راه‌آهن گفت: تاکنون 8 هزار و 116 نفر با موارد مختلف به این پایگاه‌ها مراجعه کرده و ما در چند ماه اول سال ۱۱۶ دختر و پسر فراری را شناسایی کردیم.

قدیمی با بیان اینکه برای زنان کارتن‌خواب در تهران زیرساخت داریم ولی مددجو نداریم، گفت: در مددسرای چیتگر 70 نفر ظرفیت داریم، اما روزانه 30 تا 35 نفر به آنجا مراجعه می‌کنند، شاید در روز زنان معتاد را ببینید، ولی اینها جا و مکان دارند و شب‌ها به خانه‌هایشان برمی‌گردند. از طرفی در سامان‌سرای لویزان هم 200 نفر زن به شکل شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

راه‌اندازی سامانه کارگران فصلی

قدیمی همچنین با بیان اینکه در 5 منطقه تهران (11، 5، 19، 7 و 21) سامانه کارگران ساختمانی راه‌اندازی شده و طی هفته آینده هم در دو منطقه دیگر (1 و 8) افتتاح می‌شود، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این سامان سراها درخواست کارگر (ساختمانی، نقاش، گچکارو…) بدهند، این کارگران که پیش از این در برخی نقاط تجمع کرده و به‌دنبال مشتری می‌دویدند، حالا به شکل مناسب ساماندهی شده و دارای کارت شناسایی و آدرس بوده و راستی آزمایی شده‌اند تا مردم براحتی به آنها دسترسی داشته و اعتماد کنند.

به گفته قدیمی تا پایان سال 98، در هر 22 منطقه، 22 سامانه کارگران فصلی راه‌اندازی می‌شود.

منبع: ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.