کد مطلب: ۳۰۸۸۰۲

هیچ کمبودی در تامین شیرخشک وجود ندارد

هیچ کمبودی در تامین شیرخشک وجود ندارد

سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: هیچ کمبودی در تامین شیرخشک معمولی در بازار وجود ندارد.

کیانوش جهانپور با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در تامین شیرخشک به ویژه شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک برای کودکان و شیرخواران وجود ندارد، افزود: هم اکنون برای 10 ماه شیرخشک در کشور ذخیره شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه در حوزه شیرخشک رژیمی و متابولیک واردات نیز انجام می‌شود، اظهارداشت: واردات شیرخشک طبق مجوز سازمان غذا و دارو با ارز دولتی بوده که از طریق سامانه حامی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد.

سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ضمن اشاره به تولید بیش از 95 درصد از شیرخشک معمولی تحت لیسانس در داخل ادامه داد: شیرخشک رژیمی و متابولیک با ارز دولتی از طریق واردات تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه تولید کنندگان داخلی شیرخشک معمولی در حوزه بسته بندی در حال رفع است، گفت: هم اکنون درتامین شیرخشک و همچنین در توزیع شیرخشک های رژیمی و متابولیک مشکل خاصی وجود ندارد.

جهانپور با تاکید بر اینکه طی هفته جاری بیش از یک میلیون و 200 هزار قوطی شیر خشک عرضه شده است، افزود: قیمت شیرخشک معمولی در مقایسه با کشورهای همجوار بالا نیست.

وی با بیان اینکه با همکاری انجمن داروسازان و معاونت‌های سازمان غذا و دارو در سراسر کشور حداکثر 30 درصد داروخانه‌ها به عنوان داروخانه‌های منتخب عهده دار توزیع شیر خشک معمولی خواهند بود، یادآور شد: ناگفته نماند در دوره‌ای کوتاه مدت تا زمانی که سامانه‌ای برای توزیع شیرخشک معمولی معرفی شود داروخانه‌های منتخب شیر خشک معمولی را عرضه خواهند کرد.

سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اظهارداشت: پس از راه اندازی سامانه توزیع شیرخشک معمولی تمامی داروخانه‌های کشور می‌توانند این نوع شیرخشک را به مصرف کنندگان عرضه کنند.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.