کد مطلب: ۶۵۷۸۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واردات خودرو از آمریکا و آلمان صحت دارد؟/ واردات آزاد شد؟

واردات خودرو از آمریکا و آلمان صحت دارد؟/ واردات آزاد شد؟

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری، مدعی ورود محموله‌ای از خودروهای آلمانی و آمریکایی به کشور شده‌اند. آیا واردات آزاد شده است؟ این خودروها چگونه وارد شده‌اند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت به دلیل جبران کمبود خودرو در کشور ظرح آزادسازی واردات خودرو در کشور را مطرح کرد. اما این بحث با وجود تایید چند باره مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، همچنان با ابهامات زیادی همراه است و شروط مختلفی نیز برای آن مطرح می‌شود.

طبق اعلام وزارت صمت، خودروهایی می‌توانند وارد ایران شوند که حجم موتور آنها بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی باشد و سقف قیمت آنها نیز ۲۰ تا ۲۵‌ هزار دلار تعیین شده است ( خبرآنلاین ).

واردات خودرو آزاد شد؟

هر چند هنوز، خبری از اعلام تاریخ دقیق اجرای این طرح نیست، اما چندی پیش عکس‌هایی از محموله خودروهای جی‌ام‌سی آمریکا و فولکس آلمان در جاده اسلامشهر به تهران منتشر شد.

آیا این اقدام به معنی آزادسازی واردات خودرو به کشور است؟ چگونه این خودروها وارد کشور شده‌اند؟

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز در این مورد گفت: این محموله، احتمالا خودروهای ترانزیتی هستند. در واقع آنها از یک مرز وارد کشور می‌شوند و از مرز دیگری خارج می‌شوند.

خودرو

ادعای واردات خودرو از آلمان و آمریکا

خودروهای آمریکایی به ایران می‌آیند؟

آیا خودروهای آلمانی و آمریکایی اقتصادی محسوب می‌شوند و شامل شروط واردات خودرو می‌شود؟

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه توضیح داد: در همه کشورها برخی مدل‌های خودروسازان، خودروهای اقتصادی محسوب می‌شوند. اما پس از جریان برجام و مذاکرات وین ، این شرط مطرح شد که ورود خودروهای آمریکایی به کشور ممنوع است. اما خودروهای آلمان ممکن است وارد شود.

او گفت: مهم نیست که از چه کشورهایی خودرو وارد می‌شود. باید شرایطی فراهم شود که خودروسازها مطرح به کشور بیایند و خودرو تولید کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، واردات خودرو در سال‌های اخیر و پس از چالش‌های ارزی کشور ممنوع شد اما از سال گذشته، مباحث زیادی در مورد آزادسازی دوباره آن مطرح شده است. به ویژه نمایندگان مجلس، تاکید زیادی بر این موضوع دارند و هم در قالب قانون ساماندهی صنعت خودرو و هم در قانون بودجه ۱۴۰۱ موضوع واردات را مد نظر داشتند. اما این فرایند، همچنان با مخالفت‌هایی به ویژه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه است و هنوز عملی نشده.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدی

    چطور شده خودروهای آمریکایی واروپا ی ۲۰الهی ۲۵ هزار قیمت گذاری شده ولی خودروهای چینی مونتاژ ایران ۳۵الهی ۴۰ هزار دلار قیمت گذاری شده این جای سوال دولت خودش تولید کننده مافیای خودروی در ایران

  • رضایی منش

    این چه حرفی که شما میزنید خودرو سازی داخلی مال خود دولت هستش . دولت نمیاد خودش ر‌و نابود کنه . این طرح واردات هم خیالتون راحت باشه خودروی که وارد میشه با تعرفه همه موارد قیمتی حدود ۷۰۰ الی یک میلیارد تومان تمام میشه . و این هم فقط برای ارامش موقتی بازار و مردم هستش ‌و در اخر سودی که از این واردات عاید خود دولت میشه . میگید نه پس بنشینید ونگاه کنید چند ماه دیگه وضع بازار رو خواهید دید . حرفهای منم هم یادتون باشه .

  • ناشناس

    سلام از پنج هزار دلار امد شد ۷ هزار بعد شد ۱۵ هزار بعد شده ۲۰ الی ۲۵ حالا شد ۳۵ هزار دلار خدا میداند اخر اینها خودرو را با مردم بدبخت چطوری حساب بکنند فقط میدانم حق ما ایرانیها اینطوری زندگی کردن نیست همش استرس از فردای خودمان خبر نداریم….…..

  • ناشناس

    خیلی مملکت ما کار است با وارد کردن خودرو خدا میدونه دوباره چند هزار نفر یبکار میشن چطور وسایل مورد نیاز رو مگن ممنوع ولی خودرو رو آزاد میکنن آدم به این کار بدی فکر مسولین مونده حمایت از تولید داخل همین این کار وا ردات خودرو به نفع پول دارهاست. مردم متوسط وضعیف به نون شبتون محتاجن

  • ناشناس

    یک خودرو خوب به من بدهد با شرایطی پرداختی خیلی خوب

  • ناشناس

    اینا که برای از ما بهترونا امون از ما بهترون هم راحت می تونند بیارن

  • جوادقائمی

    واردات خودرو باید آزاد شود تا خودرو سازهای داخلی کیفیت خودرو ها را بالا ببرند.

  • محمود قوچان

    سلام بایدخودرو وارد کنند.اما خودرویی واردکنندکه مردم قدرت خرید داشته باشندو ایران خودرو سایپا کیفیت ماشینهای خود رابهترکنندتامردم خودشان تصمیم خریدبگیرندکدام خودرو رابخرندچه خبر است که یک پراید شده 200ملیون بایدبه 50تومان بااین تورم وگرنه 10ملیون هم ارزش نداره پژوهم بایدبشه 100ملیون نهایت وسلام مگه چه خبره بخدا گناه داریم یک عمربرم کارگری نمیتونم بخرم ثبت نام هم کردم ازاول درنمیادچون بیشترآزادمیفروشند

  • ناشناس

    خدایا چه گناهی کردیم که تو ایران متولد شدیم هر روز باید حسرت یه ماشینو بخوریم خدا لعنتشون کنه یه موتور نمیتونیم بخریم

  • ناشناس

    مسولین محترم کشور موضوع خودرو یک موضوع مهم ملی شده و مردم کاستی ها واین ظلمی که خودروسازان داخلی به مردم میکنم از چشم شما می بینن بدترین اتومبیل دنیا رو باقیمت زیاد به مردم میفروشن چون چاره‌ای ندارن