خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۵۸۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خودروهای برقی وارد نمی‌شوند؟/ تعرفه چقدر تعیین می‌شود؟

خودروهای برقی وارد نمی‌شوند؟/ تعرفه چقدر تعیین می‌شود؟

طبق اعلام کمیسیون صنایع، تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی پایین در نظر گرفته می‌شود. با این حساب حداقل قیمت خودروهای برقی چقدر می‌شود؟ چه خودروهای وارد کشور می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود ابهامات در تصمیم‌گیری‌ها و اختلاف نظرها به نظر می‌رسد واردات خودرو به کشور به مراحل پایانی خود رسیده است.

چندی پیش رییس مجلس قانون مجوز ۵ ساله واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. البته طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو، سقف واردات همچنان مشخص نشده است.

اما با وجود اینکه بحث واردات به مرحله اجرایی خود نزدیک شده، همچنان میزان تعرفه با ابهاماتی همراه است.

در این رابطه، علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرار بر این است که تعرفه خودروهای برقی و هیبریدی پایین درنظر گرفته شود. اگر تعرفه گمرکی خودروی پرمصرف ۶۰ تا ۷۰ درصد باشد، برای خودروی برقی زیر ۱۰ درصد خواهد بود.( اعتماد آنلاین )

حداقل قیمت خودروهای برقی و هیبریدی

با آزادسازی واردات و تعرفه ۱۰ درصد برای خودروهای برقی و هیبریدی، حداقل قیمت این خودروها چقدر است؟ چه خودروهایی وارد می‌شوند؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خودروهای تمام برقی قیمت بالایی دارند. البته خودروهایی با سایز کوچک نیز هستند که قیمت مناسب دارند. معمولا خودروهای محبوب برقی قیمتی بین ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار هستند.

او افزود: به نظر نمی‌رسد که حتی با تعرفه ۱۰ درصدی خودروهای وارد کشور شوند. زیرا قیمتی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نخواهند داشت.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه گفت: البته خودروهای هیبریدی در سایزهای کوچک را می‌توان وارد کرد. اما خودروهای هیبریدی محبوب بین ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار قیمت دارند و بعید است که این خودروها را نیز وارد کشور کرد.

زاوه توضیح داد: با تعرفه ۱۰ درصد نیز بعید است که با شرایط دلاری کشور، خودروها با قیمتی کمتر از یک میلیارد وارد شوند. علاوه بر تعرفه ۱۰ درصدی نیز، هزینه‌هایی برای وارد کردن خودرو وجود دارد که در نهایت چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد به هزینه نهایی خودرو اضافه می‌شود و در نهایت، وارد بازار می‌شود.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.