کد مطلب: ۳۳۰۶۰۷

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن:

واردات خودرو دهن کجی به تولیدکنندگان داخل است

واردات خودرو دهن کجی به تولیدکنندگان داخل است

دبیر انجمن قطعه سازان همگن گفت: وقتی کشوری مانند کره جنوبی حاضر نیست به ایران مواد اولیه و یا قطعه ساخته شده بدهد برچه اساس باید به آن اجازه دهیم که ماشین‌های ساخته شده خود را وارد کشور کند.این یک نوع جایزه دادن به کشورهایی است که ما را تحریم کرده‌اند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن در خصوص واردات خودرو و آزاد سازی آن گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور امروز دیگر ارز اضافی وجود ندارد که آقایان بخواهند خودرو با آن وارد کنند. ما همیشه به عنوان تولید کننده داخلی، مخالف واردات هستیم امروز هم حتی اگر با نگاه بی‌طرف بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم به دور از انصاف و منطق است که در این شرایط اجازه دهیم خودرو وارد کشور شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،آرش محبی نژاد ادامه داد: صنعت خودرو جزو اولین تحریم‌های آمریکا بود و بقیه کشورها نیز به تدریج به آن پیوستند همین امر نشان دهنده اهمیت این صنعت در مقیاس جهانی است. حالا وقتی که کشوری مانند کره جنوبی حاضر نیست به ایران مواد اولیه و یا قطعه ساخته شده بدهد برچه اساس باید به آن اجازه دهیم که ماشین‌های ساخته شده خود را وارد کشور کند.این یک نوع جایزه دادن به کشورهایی است که ما را تحریم کرده‌اند.

وی با اشاره به تحریم‌های هسته‌ای در سال 89 گفت: ما تجربه این امر را در زمان تحریم‌های اول داشتیم که به یک‌باره واردات سه و نیم برابر شد و دقیقا خودروها از کشورهایی وارد می‌شدند که قطعه و مواد اولیه را تحریم کرده بودند.اگر در این شرایط اجازه دهیم خودرو وارد کشور شود علاوه بر اینکه ارز خود را به هدر می‌دهیم نوعی دهن کجی به تولید کنندگان داخل است.

منبع:ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.