خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۱۳۶۵

ورود ۲۲ دستگاه خودرو خارجی تا ساعاتی دیگر/ اولین خودروهای وارداتی از کدام برند هستند؟

ورود 22 دستگاه خودرو خارجی تا ساعاتی دیگر/ اولین خودروهای وارداتی از کدام برند هستند؟

سرانجام نخستین محموله خودروهای وارداتی به سمت مرزهای ایران حرکت کردند. شنیده‌ها از گمرک بندر لنگه حاکی از آن است که اولین محموله سواری‌های خارجی که شامل 22 دستگاه خودرو کیاست تا ساعاتی دیگر به ایران می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واردات خودرو سرانجام به مرحله نهایی رسید و وزارت صمت و شرکت‌های واردکننده از نزدیک شدن خودروهای وارداتی به مرزهای ایران خبر می‌دهند. حتی گفته می‌شود برخی از خودروها به گمرک ایران رسیده‌اند و قرار است به‌زودی ترخیص شوند.

ساعاتی پیش ویدئویی از یک کشتی باربری روی آب منتشر شد که در حال واردات خودروهای کیا به ایران است. تنوع شش‌گانه از محصولات کیا نظیر سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت و اسپورتیج در این محموله وارداتی مشاهده می‌شود.

ورود خودروهای وارداتی تا ساعاتی دیگر!

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از گمرک حاکی از آن است که این خودروها هنوز به گمرک ایران نرسیده‌اند. طبق اعلام منابع خبری این سازمان اگر محصولات کیا از شرکت مادر، یعنی کره‌جنوبی بارگیری شده باشند، یک ماه زمان می‌برد که به گمرک ایران برسند. اما اگر شرکت‌های واردکننده از بازار کشورهای همسایه، یعنی عمان و امارات خودروها را خریداری کرده باشند، طبق روال محموله باید طی 10 روز آینده این خودروها به گمرک کشور برسند.

با این حال طبق استعلام تجارت‌نیوز از گمرک لنگه، محموله خودروهای کیا تا ساعاتی دیگر به گمرک می‌رسند و تخلیه می‌شوند.

در این میان، روایت‌های دیگری نیز در رابطه با ورود محصولات کیا به گوش می‌رسد. برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که نخستین محموله وارداتی خودرو، یعنی محصولات کیا به 700 دستگاه می‌رسد.

این در حالی است که منابع حاضر در گمرک بندر لنگه به تجارت‌نیوز اعلام کردند که محموله محصولات کیا که توسط کوشا خودرو وارد می‌شود، حاوی تنها 22 دستگاه خودروست و تا ساعاتی دیگر به بندر لنگه می‌رسد. البته در فیلم‌های منتشرشده نیز تعداد خودروهای روی آب بیشتر به نظر می‌رسند.

دیروز نیز خبری مبنی بر واردات چهار دستگاه خودرو میتسوبیشی منتشر شد که تنها برای نمونه وارد کشور شده‌اند. باید یادآور شد که پس از ورود خودروهای وارداتی به گمرک، فرآیند گمرکی و ترخیص آن‌ها طی چند روز صورت می‌گیرد و پس از گذشت چند روز این خودروها را می‌توان روانه بازار کرد.

برای مطالعه بیشتر، خبر چرا لاماری ایما 900 میلیون تومان گران شد؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قول میدم روزی خواهد رسید که این آشغال هارو کسی سوار نشه .ایران خودرو و سایپا

  • ناشناس

    دنبال منافع مردم نیستند .فقط فکر جیب شان هستند.این خودروها منجربه کاهش قیمت نمی شود

  • ناشناس

    خوشبحال اقازاده ها

  • ناشناس

    از غضب خدا بترسید ملت را سرکارگذاشتین اینقدر وعده وعید دادین جریان شما دقیقا شده عین چوپان دروغگو

  • ناشناس

    وافعا ممنون چقدر به فکر مشکلات ما هستید تو این تورم و با ابن قیمت دلار و سکه نرخ بی کاری وای چه جوری تشکر کنیم آخه

    • ناشناس

      مطمئنم این ۲۲ دستگاه باعث میشه قیمت بازار ماشین ۵۰ درصد بیاد پایین

  • ناشناس

    نمیدونم

  • ناشناس

    نمیدونم
    چی بگم

  • ناشناس

    داداش چی میزنی .الان تواین کشتی ۲۲ دستگاه خودرو هستش ؟🧐 نه خدا وکیلی بشمار خودت .تمام درهای دنیا به روی شما بستس ملتو اسکل فرض کردین

  • ناشناس

    چه بگویم که نگفته ام پیداست.

  • حمید

    برای کاهش قیمت خودرو باید حداقل 50 هزار دستگاه وارد بشه. با هزارتا یا دوهزارتا که اتفاقی نمیفته. این تعداد اندک خودروی وارداتی بین دوستان تقسیم میشه بعد وارد بورس میشه بعد به بالاترین قیمت ممکن فروخته میشه در این میان عده ای از پولدارها و دلالان سود سرشاری نصیبشون میشه و خودروها هم توسط قشر خاصی خریداری میشن و مطمئنا هیچ تاثیری در کاهش قیمتها نخواهد داشت. تا زمانی که مردم 207 رو به قیمت 700 میلیون خریداری میکنن منتظر اتفاق خاصی در این مملکت نباشید.