کد مطلب: ۶۵۶۸۴۶

می‌توان خودرو زیر ۸۰۰ میلیون تومان وارد کرد؟

می‌توان خودرو زیر ۸۰۰ میلیون تومان وارد کرد؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در صورتی که نظام تعرفه گمرک تغییر نکند، انتظار واردات خودرو کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان به جا نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان فربد زاوه گفت: هر گونه محدودیتی در واردات خودرو ، در بازار اثر گذار است، در کنار آن‌ موضوع هزینه‌ها، مسئله مربوط به تعرفه گمرک بی تاثیر نخواهد بود.

برخی شایعات در خصوص محدودیت‌های واردات خودرو در فضای مجازی پخش شده که قرار است خودروسازان و وزارت صمت واردات خودرو را انجام دهند که زاوه می گوید: اگر این صحبت‌ها صحت داشته باشد نشان می دهد فرآیند واردات با اخلال‌های اساسی مواجه می شود.

یک کارشناس صنعت خودرو می گوید: مشخص نیست آئین نامه اجرایی طرح واردات خودرو چیست . اگر سقف ارزشی نیز بگذارند، تعداد واردات را محدود می کند.

دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود قرار است بندی قانونی در قیمت گذاری خودروهای وارداتی اعمال شود و گزینه‌های دیگر مانند نرخ ارز، کالای داخلی، میزان عوارض در نظر گرفته شود.

نرخ ارز در سال‌های گذشته ۴۲۰۰ بوده است که امسال با ۲۴ هزار تومان محاسبه خواهد شد و تعرفه‌ها هم هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده و کاهشی نبوده است.

رضا فاطمی امین وزیر صمت اعلام کرد قرار است خودروهای وارداتی وارد بازار شود که همراه با برخی محدودیت‌ها از جمله قیمت و مصرف سوخت خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با این تعرفه ها نمیشه ماشین خرید بخصوص قشر ضعیف که شامل ۹۰ درصد از جامعه میباشد

  • ناشناس

    سلام اگر وزارت سمت و ایران خودرو و سایپا بخواهند ماشین وارد کنند چون به ضررشان است همه جا کارشکنی میکنند تا مردم را دلسرد کنند و ثانیا اگر پشت گوشتان را دیدید واردات ماشین را می بینید

  • ناشناس

    تورابخدا دیگه شورش درنیارین بزارین ما هم زندگی کنیم

  • ناشناس

    خودرو در عصر حاضر نه تنها وسیله لوکس به حساب نمیاد، بلکه یکی از الزامات شهر نشینی است.
    چرا باید وضع به گونه ای باشد که یک خانواده برای تهیه یک خودرو ۸۰۰ میلیون تومان بپردازد ؟
    چند در صد از جامعه توان پرداخت چنین هزینه هایی دارند؟
    در نتیجه این محدودیت ها مردم مجبور به استفاده از خودرو های فرسوده و بی کیفیت شده که علاوه بر تحمل هزینه های تعمیر موجب تصادفات ناشی از نواقص فنی خودرو هامیشود

  • اصغر

    واقعیتی که تمام دست اندرکاران و تصمیم گیرندگان و مافیای خودرو و خودروسازان داخلی تمام آنرا انکار میکنند این است که واقعا هیچکدام از این گروه ها واقعا نمیخواهند اجازه دهند قشر متوسط و پایین صاحب ماشین شوند و ماشین خوب با قیمت مناسب دستشان برسد و بتوانند همین تولیدات داخلی را با عدم کیفیت و استاندارد و ایمنی به بهایی که میخواهند با منت دست مردم بدهند وگرنه در هیچ کجای دنیا شما نمیتوانید آدرس دهید که مردمش بروند پول پیش بدهند و ماشینی که نه کیفیت دارد و نه امنیت را با قرعه کشی و منت با قیمت بالا بخرند برای نمونه در تمام کشورهای همسایه ایران میتوان تمام خودروهای دنیا را با قیمتی حدود یک سوم قیمت ایران با دلار به نرخ آزاد تهیه کرد و تمام آنها نیز وارد کننده هستند و چرا جای دور برویم چرا مثل یک بام و دو هوا در این کشور رسمیت پیدا کرده است شما مقایسه کنید همین خودروهایی که داخل جزایر کیش یا قشم فروخته می‌شوند با شهرهای دیگر چه اختلاف قیمتی دارند در صورتیکه قیمت دلار همان است و اگر واردات را آزاد کنند و کمتر عوارض و فلان و …. از مردم بگیرند خودرو سازان داخلی مجبور به اصلاح رویه خود در تولیدات و تصحیح قیمت میشوند ولی چه بگوییم که آب از سرچشمه گل آلود است

  • اصغر

    واقعیت این است که بالا دوستیها نمی‌خواهند ملت آسایش داشته باشند و می‌خوان هر کاری دلشون میخواد با این ملت انجام بدن.

  • ناشناس

    مردم بایارانه زنده هستن ماشین هشت صد میلیونی مال آخورزادهاست لاقل به فکر مردم هم کف هم باشند

  • ناشناس

    افغانستان هم از ایران جلو خواهد زد

  • محمدی

    مگر خودرو وارد بشی می خواهند لوکشی وصل بشه نکنی قبل از واردات نقشه برای بنزین کشیدن واردات چه ربطی بنزین داری بعد از بربری نوبت بنزین چون گندیش وبوش میا د

  • ناشناس

    وقتی گمرک حذف بشه .همه ی ملت ایران مرسدس بنز سوار میشن .
    ملت ایران برای سوار شدن یه خودروی به روز باید یک یا دو خودرو باج بدهد .
    بنابراین قیمت یه خودروی 20 هزار دلاری در ایران به شصت هزار دلار میرسد.دلیلشم فقط باج گرفتن دولت از ملت است به اسم گمرک