کد مطلب: ۴۰۵۳۶۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

آخرین خبر از تولیدات مشترک خودرویی ایران با دیگر کشورها / واردات خودرو همچنان ممنوع است

آخرین خبر از تولیدات مشترک خودرویی ایران با دیگر کشورها / واردات خودرو همچنان ممنوع است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در توصیه‌ای به خودروسازان می‌گوید: خودروسازان برای تولید مشترک خودرو به سراغ شرکا و شرکت‌های جدید بروند و این همکاری‌های مشترک خودرویی ادامه‌دار باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا خودروهای وارداتی آزاد خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: واردات خودروهای خارجی ارتباطی به تولید مشترک خودروسازان با سایر کشورها ندارد و واردات خودرو همچنان ممنوع است.

رضا رحمانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای در زمینه تولید خودروهای مشترک با کشورهای منطقه از جمله ترکیه در دستور کار قرار دارد یا خیر؟ اظهار کرد: تولید مشترک همیشه در برنامه کارمان بوده است. به تعداد شرکت‌های تولیدکننده می‌توان این بحث مصداق داشته باشد.

او افزود: تولید خودروهای مشترک بحث دولتی نیست که تنها به دولت ارتباط داشته باشد. شرکت‌های خودروسازی میان خودشان مذاکراتی دارند ما توصیه‌مان این است که این همکاری‌های مشترک خودرویی ادامه‌دار باشد.

رحمانی درباره قرارداد جدید خودرویی با کشور ترکیه گفت: در گذشته با برخی شرکت‌ها قراردادها و توافق‌هایی برای تولید مشترک خودرو امضا شد که در آن زمان این شرکت‌ها در حوزه تولید خوب عمل نکردند و عملکردشان مورد رضایت ما نیز نبوده است.

وزیر صنعت در توصیه‌ای به شرکت‌های خودروسازی اظهار کرد: به شرکت‌های خودروسازی هم توصیه کرده‌ایم که برای تولید مشترک خودرو به سراغ شرکا و شرکت‌های جدید بروند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    توقف تولید خودرو های غیر استاندارد چی شد ، مگه قرار نبود ۲۲ مهر تصمیم بگیرن و اعلام کنن

  • ناشناس

    خودروسازان وفوتبال درکشورمافقط دلال بازی است