کد مطلب: ۴۰۷۲۵۰

وزیر صنعت:

واردات در کشور روند کاهشی دارد

واردات در کشور روند کاهشی دارد

وزیر صنعت گفت: در پایان سال ۹۷ به طور میانگین ۲۲ درصد کاهش واردات داشتیم که این عدد در کالاهای مصرفی بیش از ۳۱ درصد و در کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بیش از ۱۶ درصد بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آمار واردات کشور روند کاهشی دارد و این جهت‌گیری اصلی وزارت صمت در این حوزه است، از رشد ۱.۵ میلیون تنی صادرات فولاد در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه اظهار داشت: در پایان سال ۹۷ به طور میانگین ۲۲ درصد کاهش واردات داشتیم که این عدد در کالاهای مصرفی بیش از ۳۱ درصد و در کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بیش از ۱۶ درصد بوده است.

وی ادامه داد: این سیاست به عنوان یک رویکرد کلی و با هدف تقویت و رونق تولیدات داخلی تداوم خواهد داشت.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی مواد خام معدنی از سوی این وزارتخانه، خاطرنشان کرد: امروز تکمیل زنجیره تولید صنایع مختلف اعم مس، فولاد، آلومینیوم و…، با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولیدات، در دستور کار ویژه وزارت صمت است.

وی تصریح کرد: در چارچوب همین برنامه در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۶ میلیون تن صادرات فولاد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون تن افزایش یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کالاهای استراتژیک نیز تامین نیاز داخل و ثبات قیمت‌ها، همسو با سیاست‌های توسعه صادرات دنبال می‌شود و حتما دقت لازم را به خرج می‌دهیم تا توازن این دو اولویت به هم نخورد.

رحمانی افزود: حفظ منافع مردم، رویکرد اصلی وزارت صمت در همه فرآیندهای تصمیم‌گیری است و در تمامی موارد، دریافت و اعمال حداکثری نظرات کارشناسی تشکل‌های بخش خصوصی یک مبنا و اصل غیرقابل تغییر در این وزارتخانه است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معادن، خاطرنشان کرد: توسعه معادن بعد از اکتشاف، نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم است که انتظار داریم دستگاه‌های مسئول در این خصوص همراه‌تر از گذشته عمل کنند.

وزیر صمت تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند جایگزین مناسب برای اقتصاد نفتی باشد، همین معادن و صنایع معدنی است که امیدوارم به میزان اهمیت این حوزه سایر دستگاه‌ها نیز در تامین زیر‌ساخت‌های لازم گام‌های بیشتری بردارند.

رحمانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها به عناوین مختلف اهمیت تولید و رونق آن را گوشزد فرموده‌اند، لذا انتظار می‌رود همه بخش‌ها اعم از بانک‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان، تامین اجتماعی، مالیات، بورس و…، با عنایت ویژه به منویات ایشان، همراهی بیشتر و سازنده‌تری با بخش تولید و صنعت کشور داشته باشند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.