کد مطلب: ۳۸۸۷۸۹

عضو انجمن فولاد در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

توقف احتمالی صادرات فولاد تا یک ماه دیگر

توقف احتمالی صادرات فولاد تا یک ماه دیگر

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از توقف احتمالی صادرات فولاد خبر داد و گفت: در 19 مرداد ماه عملا و به طور رسمی هر گونه واردات کالاهای ایرانی به بازار منطقه ممنوع می‌شود و بعد از اجرای این تصمیم هیچ وسیله ترابری یا کشتی حق جا‌به‌جایی کالاهای ایرانی را ندارد.

رضا شهرستانی در پاسخ به این پرسش که آینده صادرات فولاد ایران چگونه پیش‌بینی می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: هشتم آگست یعنی 19 مرداد ماه تحریم‌های آمریکا در برابر صنایع فلزی اعمال خواهد شد. در این بازه زمانی مورد اشاره چنانچه در بازارهای منطقه اجناس ایرانی مشاهده شود این اقلام ضبط خواهد شد و از این رو کشورها حاضر به چنین ریسکی یعنی خرید کالای ایرانی نیستند. همین موضوع آینده صادرات محصولات فولادی را سخت‌تر و به خطر خواهد انداخت.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: البته با تشدید تحریم‌ها علیه صنایع فلزی صاحبان صنایع برنامه‌هایی برای دور زدن این نوع تحریم‌ها در نظر دارند. هر چند که با پیاده‌سازی این برنامه هزینه مالی بالا خواهد رفت و برگشت سرمایه‌ها سخت‌تر از قبل و ریسک‌پذیری بیشتر می‌شود اما مشکل اساسی در این مسیر خودتحریمی است. دولت برای اینکه قیمت فولاد و آهن را در کشور ارزان نگه دارد صادرات این کالاها را ممنوع کرد. این موضوع خود یک اقدام اشتباهی بود که از سوی دولت شکل گرفت و همین اقدام خسارت‌های جبران ناپذیری را برای صنایع کشور ایجاد کرد.

او اظهار کرد: یک ماه کمتر از تشدید تحریم‌های آمریکا علیه صنایع فلزی ایران باقی مانده که امیدواریم دولت با تغییر سیاست‌های اقتصادی به تجار اجازه صادرات بدهند؛ چرا که در 19 مرداد ماه قرار است عملا و به طور رسمی هر گونه واردات کالاهای ایرانی به بازار منطقه ممنوع شود و بعد از اجرای این تصمیم هیچ وسیله ترابری یا کشتی حق جا‌به‌جایی کالاهای ایرانی را ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.