کد مطلب: ۵۵۴۶۹۳

رئیس اتحادیه فناوران رایانه خبر داد:

واردات سوییچ شبکه آزاد شد

واردات سوییچ شبکه آزاد شد

بعد از سه هفته چانه‌زنی فعالان بازار آی تی با دولت واردات سوییچ شبکه آزاد شد. رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اعلام این خبر گفت: با مذاکرات انجام شده ثبت سفارش تمامی مدل‌های سوئیچ به روال سابق درآمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سردرگمی‌ها در ثبت سفارش انواع سوئیچ به پایان رسید و واردات سوییچ آزاد شد. رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره جزئیات ثبت سفارش سوییچ‌ها به تجارت‌نیوز گفت: در مذاکرات انجام شده با دولت و تولیدکنندگان ثبت سفارش سوییچ باز شد و فعالان بازار از امروز می‌توانند کالای مورد نظر خود را سفارش دهند.

محمدرضا فرجی تهرانی اظهارکرد: سوئیچ‌های لایه دو و لایه سه در حال تولید است اما بر اساس توافق‌نامه‌ای تولیدکنندگان داخلی پس از دریافت استانداردهای مکفی، ماهانه قادر به تولید هزار و ۲۰۰ عدد سوییچ هستند.

او ادامه داد: با ممنوعیت‌ها نمی‌توان از تولیدکنندگان حمایت کرد، بلکه برای حمایت از تولید داخل باید با انجام واردات رقابت ایجاد شود تا محصولات با کیفیت بیشتری به دست مصرف‌کننده برسد.

در روزهای نخست خرداد واردات سوییچ شبکه ممنوع شده بود. در آن زمان وزارت صمت بدون مکاتبه با اتحادیه فناوران رایانه جلوی ثبت سفارش سوییچ‌های شبکه‌ای را بست که مورد انتقاد واردکنندگان قرار گرفت.

در آن زمان استدلال وزارت صمت از بسته شدن ثبت سفارش‌‌ها حمایت از تولید داخل بود که به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه چنانچه ممنوعیت واردات سوییچ شبکه تداوم پیدا می‌کرد قیمت این کالا در بازار با جهش چشمگیری رو به رو می‌شد.

برای مطالعه بیشتر خبر واردات سوییچ شبکه ممنوع شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه فایده الان وضعیت شبکه های اینترنتی در کشور هم از نظر تجهیزات و هم از نظر تکنولوژی در موقعیت تاسف باری قرار داره و احتمالا این نوش داروی پس از مرگ باشه