کد مطلب: ۳۳۰۹۹۷

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

واردات طلا هنوز عملی نشده است

واردات طلا هنوز عملی نشده است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با آزادسازی شمش‌های بلوکه‌شده، قیمت طلا در بازار ارزان خواهد شد. تمام مسئولان با اجرای برنامه‌ها دست به دست می‌دهند تا شرایط را بهبود بخشند. بنابراین به نظر می‌رسد که قیمت طلا و سکه در روزهای آتی روند مثبتی را به خود بگیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادعای برخی مبنی بر اینکه طی هفته‌های اخیر واردات طلا به ایران آزاد شده است، به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر مواد اولیه برای جواهرات طلا یا شمش طلا به دلیل برخی موانعی که وجود دارد، به کشور وارد نشده است. مسئولان گمرک و بانک مرکزی قول‌هایی مبنی بر رفع چالش‌های موجود داده‌اند.

آیت محمدولی افزود: گمرک و بانک مرکزی برای ترخیص طلاها از فعالان این حوزه برخی مستندها و وثیقه‌هایی را طلب می‌کنند، البته نگاه مسئولان نیز درباره واردات طلا مثبت است. ازاین‌رو چنانچه مسئولان در زمان بزنگاه برای آزادسازی طلاهای سفارش‌شده قدم بردارند، بی‌شک هزینه تمام‌شده برای فعالان این حوزه کاهش خواهد یافت.

او اضافه ‌کرد: مسئولان اگر گامی اساسی برای آزادسازی طلاهای خام برندارند، ممکن است واردات این کالا از مسیر قاچاق انجام شود. به عنوان مثال ممکن است افراد به قاچاقچیان سفارش دو کیلوگرم طلا را بدهند که قاچاقچی هم با هزینه دستمزد این کالا را به طور غیرشفاف به کشور وارد کند و در اختیار افراد قرار ‌دهد.

چگونگی واردات طلا به کشور

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: مسئولان اگر گامی اساسی برای آزادسازی طلاهای خام برندارند، ممکن است واردات این کالا از مسیر قاچاق انجام شود.

واردات طلا در قیمت‌ها اثرگذار است

محمدولی با اشاره به اینکه مبنای کار فعالان بازار طلا و جواهر بر اصل شفاف‌سازی است، گفت: امروز فصل شفاف‌سازی است و فعالان طلا و جواهر نیز اساس کارشان بر مبنای شفاف‌سازی امور است. بنابراین امیدواریم اقدامات قابل قبولی در این مسیر حاصل شود.

او در پاسخ به این پرسش که واردات طلا چه تاثیری بر قیمت‌ها خواهد داشت؟ اظهار کرد: با آزادسازی واردات طلا در عمل، قیمت طلا در بازار ارزان خواهد شد. در این بازه زمانی تمام مسئولان با اجرای برنامه‌ها دست به دست می‌دهند تا شرایط را بهبود بخشند. بنابراین به نظر می‌رسد که قیمت طلا و قیمت سکه در روزهای آتی روند مثبتی را به خود بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.