خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۱۹۰۴

واردات مشروط کالا‌های لوکس و غیر ضروری

واردات مشروط کالا‌های لوکس و غیر ضروری

با بخشنامه جدید اعلام شده از سوی گمرک، امکان انتقال کالا‌های لوکس و غیر ضروری که قبل از ممنوعیت، مجوز ثبت‌ سفارش گرفته‌اند به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم می‌شود.

با بخشنامه جدید اعلام شده از سوی گمرک، امکان انتقال کالا‌های مشمول اولویت گروه چهارم ( کالا‌های لوکس و غیر ضروری) که پیش از این و قبل از ممنوعیت، مجوز ثبت سفارش گرفته‌اند به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، این کالا‌ها در فهرست ۱۳۳۹ قلم کالای گروه چهارمی قرار دارند که پیش از این بخشنامه‌ای مبنی بر عدم پذیرش ثبت سفارش‌های گروه چهارم کالایی و عدم انتقال این گروه کالا‌ها به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و گمرکات داخلی ابلاغ شده بود.

با بخشنامه جدید امکان انتقال کالا‌های مشمول اولویت گروه چهارم که پیش از این و قبل از ممنوعیت مجوز، ثبت‌سفارش گرفته‌اند به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم می‌شود.

9226221 785

9226222 713

این بخشنامه برای اجرای سیاست‌های جدید دولت و دستور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس کل گمرک ایران مبنی بر انجام اقدامات اورژانسی برای کاهش رسوب کالا در بنادر صورت می‌گیرد.

بر اساس تقسیم‌بندی اولیه صورت گرفته از کالا‌های وارداتی، چهار گروه کالایی تفکیک شده است که گروه اول مربوط به کالا‌های اساسی، گروه دوم مربوط به کالا‌های واسطه‌ای، گروه سوم کالا‌های مصرفی و در نهایت گروه چهارم شامل کالا‌های لوکس و غیرضروری می‌شود که در شرایط کنونی تخصیص ارزی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.