کد مطلب: ۲۶۰۸۸۰

واردات نفت پالایشگاه نایارا انرژی هند از ایران نصف می‌شود

واردات نفت پالایشگاه نایارا انرژی هند از ایران نصف می‌شود

منابع آگاه گفتند پالایشگاه نایارا انرژی هند یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران، پس از خروج آمریکا از برجام ، کاهش واردات نفت از ایران را از ماه جاری آغاز کرد.

منابع آگاه گفتند پالایشگاه نایارا انرژی هند یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران، پس از خروج آمریکا از برجام ، کاهش واردات نفت از ایران را از ماه جاری آغاز کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ این پالایشگاه که قبلا اسار اویل نام داشت، سال گذشته توسط شرکت نفتی روس‌نفت و شرکا به ارزش 12.9 میلیارد دلار فروخته شد. بر اساس آمارهای صنعتی و منابع کشتیرانی، این شرکت پالایشگاهی به طور معمول ماهانه 5.5 تا 6 میلیون بشکه از ایران نفت می‌خرد.

این کاهش بیان‌گر این است که این خریدار نفتی ایران سفارشات از ایران را پس خروج آمریکا از برجام، کاهش خواهد داد.

یکی از منابع آگاه گفت: «نایارا حدود 40 تا 50 درصد نفت از متوسط حجم وارداتی از تهران را خریداری خواهد کرد و واردات نفت از ایران را به حدود 3 تا 4 میلیون بشکه در ماه محدود خواهد کرد».

آمارهای منابع صنعتی و کشتیرانی نشان می‌دهد، هند، سومین مصرف‌کننده و واردکننده نفت در جهان، روزانه 4.5 میلیون بشکه نفت وارد می‌کند.

این شرکت در پاسخ به پرسش رویترز مبنی بر اینکه آیا نایارا در نظر دارد واردات ماهانه نفت از ایران را 40 تا 50 درصد کاهش دهد، گفت: «اکنون برنامه خاص برای کاهش وجود ندارد…ما هنوز در حال یافتن شفافیت در تمامی موارد هستیم».

تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران پس از یک دوره 180 روزه که 4 نوامبر به پایان می‌رسد، اجرایی می‌شود اما بسیاری از پالایشگاه‌های اروپایی همانند خریداران آسیایی هم‌اکنون در حال کم کردن خرید نفت ایران هستند.

منابع آگاه ماه پیش خبر دادند پیش از این، ریلاینس اینداستریز، مالک بزرگ‌ترین مجتمع پالایشی دنیا در نظر دارد که واردات نفت از ایران را از ماه اکتبر-نوامبر کاهش دهد.

بی اناند، مدیر ارشد اجرایی نایارا انرژی هفته پیش گفته بود درصورتی که این پالایشگاه سفارش‌ها از ایران را کاهش دهد، مشکلی در یافتن جایگزین ندارد… از شبکه عرضه و تجارت سهامداران بزرگش نظیر روس‌نفت و ترافیگورا، یک شرکت تاجر کالاهای اساسی سوئیسی برای جایگزینی نفت ایران استفاده خواهد کرد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند هفته گذشته به صورت رسمی اعلام کرد این کشور سیاست «صبر و رصد» را در پیش گرفته است تا زمانی‌که در مورد تاثیرات تحریم‌های آمریکا شفافیت ایجاد شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.