کد مطلب: ۴۹۰۴۹۰

واردات واکسن کرونا به ایران چقدر جدی است؟

واردات واکسن کرونا به ایران چقدر جدی است؟

پس از تایید واکسن کرونا چین، با توجه به سخنان پیشین سفیر چین در ایران، به نظر می‌رسد می‌توان منتظر واردات واکسن کرونا چین به ایران بود. اما این امیدواری چقدر به واقعیت نزدیک است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از تایید واکسن کرونا چین، با توجه به سخنان پیشین سفیر چین در ایران، به نظر می‌رسد می‌توان منتظر واردات واکسن کرونا چین به ایران بود. اما این امیدواری چقدر به واقعیت نزدیک است؟

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در مورد رایزنی‌های ایران با برخی از کشورها برای خرید واکسن کرونا از جمله چین و اینکه آیا در این زمینه خبرهای خوبی وزارت خارجه دارد یا نه گفت: مهمترین خبر خوش را باید شرکت های واکسن سازی در زمینه تولید واکسن کرونا بدهند که متاسفانه تا کنون این موضوع نهایی و محقق نشده است. البته برخی از شرکت‌ها از جمله شرکت‌های چینی در این زمینه موفقی‌های بالایی داشتند و آزمایش‌های خوبی را انجام داده‌اند.

آن طور که ایسنا گزارش داده، سعید خطیب‌زاده با بیان اینکه سیستم بهداشتی و درمانی ایران سیستم بهداشتی قوی و پر نخبه‌ای است که با حساب و کتاب فعالیت‌های خود را به پیش می‌برد و با سیستم درمان برخی دیگر از کشورها متفاوت است، افزود: کشورهایی که زیر نظر سازمان بهداشت جهانی در راستای تولید واکسن اقدام کرده‌اند از جمله شرکت‌های چینی و دیگر شرکت هایی که زیر نظر این سازمان در دیگر نقاط جهان قرار دارند مخاطب همکاری ما هستند و وقتی که آنها به نتایج قابل قبولی برسند و سازمان بهداشت جهانی نتایج آنها را تایید کند و سیستم بهداشتی خود ما نیز آن را تایید کند وارد کار جدی تر در این زمینه می شویم.

خطیب‌زاده تصریح کرد: ایران عضو کنسرسیومی است که سازمان بهداشت جهانی برای توزیع واکسن کرونا ایجاد کرده است. البته ما مشکلاتی برای پرداخت پول آن داشتیم که قسمتی از آن حل شده و امیدواریم طی روزهای آینده قسمت های دیگر نیز حل شود. با دیگر کشورها نیز در تعامل و رایزنی در این زمینه هستیم و امیدواریم هر چه زودتر شرکت‌هایی که در این زمینه مشغول تحقیق و بررسی هستند خبرهای خوشی را اعلام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابوطالب

    واکسن انفلانزا هنوز ندادن .

    • ناشناس

      چرا ایرانی که ۴۲سال پیش جزء کشورهای پیشرو در علم طب اقتصاد و . . . .بود امروز از احترام و عظمت 1۰۰سال عقب مانده لطفا همه چیز را سیاسی نکنید مسائل پزشکی را با سیاست قاطی نکنید در دنیا و بالاخص در امریکا انسانیت حرف اول را می‌زند به خاطر مال دنیا و پر کردن جیب خود از چین واکسن نخرید.شرکت بین المللی دارو ساز در امریکا واکسن تولید کرده که ۹۰٪ موفق و تاثیر گذار است.مردم ایران مخالف چین هستند.

  • مینا اسدی

    منکه دیوانه نیستم و به هیچ وجهی از این واکسن بنجل بی کیفیت چینی استفاده نمی کنم عوارض این واکسن از خوده کرونا هم بیشتره و عوارضش جبران ناپذیر است.

  • رضا

    ممنون از شما آقای خطیب زاده واقعا راست میگه اصلا سازمان جهانی بهداشت این واکسن تایید نکرده اصلا بر فرض بگیم کرده فوق فوق تا ۳ ماه دیگر باید صبر کنیم اصلا هیچ چیز چینی ها خوب نیست

  • ناشناس

    خدایا خودت کمکمون کن

  • علی

    همین الان شنیدم آزمایش واکسن چینی در برزیل متوقف شده

  • ناشناس

    خداوکیلی از چین بنجل نخرید چینی ها بنجل ترین چیزشون رو ب ایرانیه بدبخت میدن. امریکا تولید کرده اش پیش خرید کنید تو رو قران البته اگر راست بگن ک تولیدشده

  • ناشناس

    شما را به خدا قسم میدهم اگر قبول دارید خدا. را مسئله‌ واکسن را سیاسی نکنید امریکا تولید کرده و آنهم ۹۰٪ موفقیت آمیز است اروپا پیش خرید کرده از امریکا پس شما لطفا با جان انسانها به خاطر مال دنیا که چرک است معامله نکنید نظام بهداشتی امریکا اصلا وارد مسائل سیاسی نمی شوند.پس ما هم مسائل سیاسی و غیر سیاسی قاطی نکنیم.انسانیت…….

  • ناشناس

    ورود واستفاده واکسن چینی یک توطئه است.چین با این کار میخواد نصف جمعیت ایران رو نابود کنه.

  • ناشناس

    خواهش میی کنیم از چین واکسن نگیرید چون مثل بقیه اجناسش تقلبی است همه مردم را به کشدن می
    دهید اگر باعثی جان ملت ارزش قایل هستید این کار نکنید اگر راست میگوید اول خود تان از واکسن چنینی بزنید اگر به امید خدا جواب داد به مردم توصیه کنید

  • ناشناس

    خدایا ترا به عزت برزگیت قسم که جان این مردم را از دست واکسن کرونا ی چینی محافظت فرما الاهی آ مین