کد مطلب: ۴۵۰۳۳۸

واکنش مدیرعامل بورس تهران:

واکنش مدیرعامل بورس تهران به کاهش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس

واکنش مدیرعامل بورس تهران به کاهش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس

مدیرعامل شرکت بورس تهران با تاکید بر اینکه منابعی از بازار سرمایه خارج نشده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران منتظر هستند تا سهم‌ها را در قیمت بهتر خریداری کنند. باید توجه داشت بازار سرمایه یک بازار میان مدت است و سرمایه‌گذار نباید نگاه کوتاه مدت داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران که در سال جدید روزهای طلایی را پشت سر گذاشت و شاخص کل این بازار از یک میلیون واحد هم فراتر رفت، حدود پنج روز است که رویه دیگری در پیش گرفته و شاهد روشن شدن چراغ قرمز این بازار هستیم. اتفاقی که مدیرعامل شرکت بورس تهران ضمن تشریح عوامل آن، اعلام کرد که کاهش شاخص بورس باعث خروج منابع از بازار سرمایه نشده است.

شاخص کل بورس تهران که هفته گذشته مرز یک میلیون واحد را هم رد کرده بود، امروز هم مانند سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته نزولی بود. به طوریکه ۳۰ هزار واحد کاهش و به زیر یک میلیون واحد بازگشت.

در این راستا، علی صحرائی با بیان اینکه شاخص کل بورس در روزهایی ۴۰ هزار واحد رشد کرده است، اظهار کرد: هفته‌هایی بوده که شاخص کل در تمام روزهای آن صعود کرده است. در این شرایط طبیعی است که برخی شناسایی سود ‌کنند و اقدام به فروش سهام خود در شرایطی که سود کرده‌اند، بکنند.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در کاهش شاخص گفت: در این میان فضای مجازی و برخی رسانه‌ها هم با اینکه بورس کشور مورد توجه قرار بگیرد موافق نیستند و بر حبابی بودن بورس تاکید می‌کنند. این موضوع در ذهن مخاطبان بی‌اثر نیست.

مدیرعامل شرکت بورس تهران با تاکید بر اینکه منابعی از بازار سرمایه خارج نشده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران منتظر هستند تا سهم‌ها را در قیمت بهتر خریداری کنند. باید توجه داشت بازار سرمایه یک بازار میان مدت است و سرمایه‌گذار نباید نگاه کوتاه مدت داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط اینو میتونم بگم . . .
    اکثر ایرانی ها جوگیر ترین موجود های روی کره زمین هستند.

  • امیر

    حباب کجا بوده بوده ! یه بسته ادامس وایت ایرانی خریدم ۴۰۰۰ تومن امروز بعد مثلا سهم ۵۰۰ تومنی دوب آهن حباب داره ! سهامتون رو نفروشید . شاخص تو صعود بعدی بدون اصلاح تا یک میلیون و پونصد میره . هنوز اکثر سهما مفته .

    • ناشناس

      داداش داره میشه ۵۰۰۰تومان

  • ناشناس

    چرا وقتی آپارتمان 20 میلیون تومان به 800 میلیون رسید نگفتید حبابه چرا سکه 200 هزار تومانی شد 7 میلیون نگفتید حبابه حالا بورس میخواد منابع پولی رو به تورم برسونه میگید حبابه یه مقدار انصاف داشته باشید دلار 3هزار تومانی الان 17 هزار تومان، پس بدونید پول ما بی ارزش شده الان کمترین قیمت سهام ما باید هزار تومان باشه حواستون باشه. بورس جای رشد داره.

  • ناشناس

    با این اوضاع بورس نظر شما در مورد خرید سهام دولتی چیست بخرم یا نه؟من تا کنون سهام نخریدم ممنون میشم راهنمایی کنید

  • حسن آقا

    ص ا وسیما ماه‌ها از پدیده شاندیز تبلیغ کرد پول مردم رفت حالا هم از بورس باید د ولت خسارت مردم رابده

  • ناشناس

    سلام من میخوام بخرم تازه واردم چیکار کنم؟ چی بخرم؟

  • ناشناس

    سلام عزیزان وارد بورس شوید به چند شرط یک به هیچ وجه خانه و ماشین و زمین و طلا نفروشید فقط با پول بیکار که توی بانک دارید وارد شوید 2 هرگز با نگاه روز شمار وارد بورس نشوید چون استرس‌ بیشتر از هیجانش هست 3سهمی که خریداری می کنید همیشه بلند مدت نگهداری کنید 4 تصمیم خودتان همیشه برتر از تصمیم دوست و همکارتان است پس خودتان تصمیم بگیرید و وارد فاز هیجان نشوید قانع باشید به اندازه شکرگزاری نه بلند پروازی، موفق و پیروز باشید

    • ناشناس

      سلام خسته نباشی دم شما گرم خدا رحمت کنه پدر و مادرت رو

  • ناشناس

    آقا تو بورس باید صبور باشید تا تقی ب توقی میخوره صف فروش و سنگین نکنین. خودتون ضرر میکنید اونایی ک میفروشن فردا ک رو ب صعودی شد باید با قیمت بالاتری بخرن. الکی ب مردم جو ندید. همیشه ک سود نمیده بورس والا من کار نمیرم میشینم تو خونه ب بهانه بورس ک بهم سود بده.

  • ناشناس

    دوستانی که تازه به بورس آمدید .بورس مثل اسمش میمونه و بر وزن کورس. یا بایست حتما بفروشی .یا سریع بخری. اما! این طریق تمام بازنده هاست. بیاین و اینبار بازنده نباشید تا صف تشکیل شد …نایستید .صبر برای فروش و بعد از یاد گیریخرید کنید.

  • ناشناس

    سلام.شرکتهای.کوچک.و.غیر.بنیادی.که.دارای.ضرر.وتراز.منفی.دارند.وظیفه.جه.کسی.در.بورس.هست.که.چکیده.تراز.سود.زیان.را.برای.سهامداران.شفاف.سازی.کنند.برخی.شرکتهای.کوچک.ممکن.است.هر.سهم.ان.ارزش.کمتری.نسبت.به.قیمت.نماد.مورد.معامله.قرار.گیرد.چه.کسانی.وظیفه.دارند.پیشگیری.از.ضرر.کنند.که.ان.سهم.به.دلایلی.نخرند.