خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۰۲۶۹

واکنش رئیس سازمان بورس به افت شاخص بورس / مردم نباید پول خودرو و مسکن را وارد بازار سرمایه کنند

واکنش رئیس سازمان بورس به افت شاخص بورس / مردم نباید پول خودرو و مسکن را وارد بازار سرمایه کنند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه نوسان ذات بازار است و فردی که وارد آن می‌شود باید مسئولیت ضرر و زیان را بپذیرد، گفت: مردم نباید پول موردنیاز برای نیازهای اساسی مانند خرید خودرو، مسکن و کسب و کار را وارد بازار سرمایه و بورس کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره شرایط بازار بورس و امکان تداوم روند رو به رشد آن، گفت: از آنجایی که قیمت سهام یک شرکت تابع عوامل مختلفی مانند شرایط داخلی شرکت، وضعیت صنعت، اقتصاد و… است، افراد باید پیش از ورود به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام آموزش‌های لازم را ببینند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران باید در دوره‌های آموزشی برگزار شده در بازار سرمایه و بورس شرکت کرده و از پندهای آموزشی ارائه شده در صداوسیما برای خرید و فروش سهام استفاده کنند، افزود: فایل های آموزشی بسیاری در سایت های مختلف موجود است که مردم می توانند از آن استفاده کنند.

قالیباف با بیان اینکه سرمایه‌گذار مسئول سود و زیان در بازار سرمایه و بورس است، اظهار کرد: مردم باید آگاهانه وارد بورس شده و مطالعه داشته باشد در غیر این صورت به مشاوران دارای مجوز، صندوق سرمایه گذاری، شرکت‌های سبد گردان و … مراجعه کرده و سرمایه گذاری غیرمستقسم انجام دهند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه هیچ فردی نمی‌تواند پیش بینی دقیقی از رشد یا سقوط سهام در بازار سرمایه و بورس داشته باشد، اضافه کرد: نوسان ذات بازار است و فردی که وارد آن می‌شود باید مسئولیت ضرر و زیان را بپذیرد.

در چه شرایطی سرمایه گذاری در بورس منجر به زیان نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه بازار سرمایه جزو بازارهای پیچیده است، برخی می‌پندارند فقط با دریافت کد بورسی، می توانند به راحتی در این بازار خرید و فروش کنند، ادامه داد: از آنجایی افرادی که در این بازار مشغول هستند، زیرک و باهوش هستند بنابراین اگر فردی بدون اطلاعات دقیق وارد آن شود، دچار ضرر و زیان می شود.

قالیباف با بیان اینکه مردم نباید پول موردنیاز برای نیازهای اساسی مانند خرید خودرو، مسکن و کسب و کار را وارد بازار سرمایه و بورس کنند، تصریح کرد: مردم می‌توانند پولی که در بانک پس انداز کرده و به آن نیاز ندارند و مازاد بر نیاز است را وارد بازار سرمایه کنند تا دچار استرس و خسران نشوند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر پولی مردم بیارن شماها نابودش میکنین
    چه فرقی میکنه پول چی باشه
    اکثر مردم پولشون رو از راه زحمت کشیدن و به سختی بدست آوردن

  • لوایی

    عدم شفافیت در بورس باعث دلسردی وناامیدی مردم از سرمایه گذاری میشود .در دنیا سرمایه های کوچک مردم با اطمینان. به شفافیت ومستقل بودن بورس کمک بزرگی به تولید است. اینجا ممکن است شرکتها پول سهام را در تولید بکار می‌اندازند وحقوق مدیران شود.

  • ناشناس

    خسته نباشی

  • ناشناس

    حالا که قشنگ سرمایه های مردم رو دوشیدیت دارید هشدار می‌دهید!

    • ناشناس

      مگه مردم دیگه پولی براشون مونده خخخ خنده داره ی جور حرف میزنن که همه خونه چنتا ماشین دارن بقیشون اضافه هستن

    • ناشناس

      آره فقط واسه خودتون پول هست مردم دیگه نونه شبش نو ب زور در میارن

  • فریاد

    آفرین و درود ب شما. همه ب دولت حق میدن برای رفع کسری بودجه و کنترل نقدینگی مجبور ب این حرکت بود. اقتصاد شرایط مناسبی ندارند صنعت در رکود بسر میبرند البته شرکتهای هستند ک سود دهی دارند.اما بدلیل سفته بازی دست ب دست شدن سهام ها ارزش آنها بسیار بالاتر از ارزش واقعی هست.البته رشد شاخص ادامه دار خواهد بود ولی با یک شوک هجوم ب فروش میبرند ولی خریداری برای سهام نیست چون ارزشش سهام بالاتر از قیمت واقعی است. عده ای سود کردن کسی را وارد شده بودن و عده ای ضرر خواهند کرد ک البته همه رسانه ها و مسئولین گفتن هر کسی وارد بورس شود مسئول ضرر خود بود ن هیچ کسی یا ارگانی.

  • ناشناس

    به گفته جنابعالی بورس جای برای سود دهی نیست چونکه اصلا سودی در شرکتها نیست -نمیشه همان پس انداز را هم در بورس سرمایه گذاری کرد چونکه هیچ افزایشی نداره ولی خودرو و مسکن و … بخری حتما میتوانیم در یک سال دو برابر بفروشیم

  • ناشناس

    سرمایه مردم را ازشون گرفتین تا بیچاره بشن حالا با خیال راحت مصاحبه کنید

  • رضا

    لطفا ساکت ساکت…دارم سکته میکنم هرچی داشتم از دست رفت…

  • مهدی محمدی

    پول مازادیکه می فرمایید دردست همه نیست مردم عادی پول خانه هم ندارندچه برسه به ماشین. اینقدرمردم رابازی ندیدخودتان هم خوب می دانیدکه پول دردست کیا هست پس بازی تعطیل…

  • سلامت

    رودست خوردیم………………………………………………………………………………………………………
    از ماست که بر ماست