کد مطلب: ۷۲۵۶۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرپیچی بانک پاسارگاد از پرداخت وام ازدواج / ۷۴ درصد متقاضیان به در بسته خوردند

سرپیچی بانک پاسارگاد از پرداخت وام ازدواج / 74 درصد متقاضیان به در بسته خوردند

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بانک پاسارگاد 74 درصد از درخواست‌های وام ازدواج را رد کرده است. این در حالی است که بانک پاسارگاد، بزرگترین وام دهنده به خودش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی وضعیت بانک پاسارگاد در زمینه اعطای وام نشان می‌دهد که این بانک یکی از کمترین میزان پرداخت وام ازدواج را در بین کل شبکه بانکی ایران رقم زده است. این در حالی است که این بانک، بزرگترین وام دهنده به خودش است.

سهم اندک بانک پاسارگاد از پرداخت وام ازدواج

بررسی صورت‌های مالی بانک پاسارگاد نشان می‌دهد که مجموع منابعی که این بانک برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه یا جاری در سال 1400 در اختیار داشته است به حدود 11 هزار و 739 میلیارد تومان می‌رسد. بنابراین در بین 29 بانک و موسسه اعتباری که وام ازدواج می‌دهند، بانک پاسارگاد دوازدهمین بانک از لحاظ حجم منابع برای این تسهیلات است.

با این وجود بانک پاسارگاد تنها 104 میلیارد تومان از این منابع را برای پرداخت وام ازدواج به واجدان شرایط اختصاص داده است. به این ترتیب تنها 9 بانک کمتر از بانک پاسارگاد وام ازدواج داده‌اند. این در حالی است که 7 بانک از این 9 بانک، منابع کمتری از بانک پاسارگاد برای پرداخت وام ازدواج در اختیار داشتند.

یک حساب سر انگشتی نشان می‌دهد که بانک پاسارگاد به اندازه تنها 0.9 درصد از کل منابع قرض الحسنه خود، وام ازدواج پرداخت کرده است. این رقم، پاسارگاد را به ششمین بانک با کمترین نسبت پرداخت وام ازدواج تبدیل کرده است.

74 درصد از متقاضیان وام ازدواج رد شدند!

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهند که در سال 1400 بانک پاسارگاد درخواست 74 درصد از متقاضیان دریافت وام ازدواج را رد کرده است. با ثبت این رقم، بانک پاسارگاد در رتبه نخست رد کردن درخواست متقاضیان دریافت وام ازدواج قرار گرفت.

این در حالی است که در این مدت، دولت و بانک مرکزی تاکید بسیاری بر سهولت پرداخت وام ازدواج به متقاضیان داشته اما حدود سه چهارم واجدان شرایط که برای دریافت این وام به بانک پاسارگاد مراجعه کردند، به در بسته خوردند.

وام‌های نجومی بانک پاسارگاد به خودش

سرپیچی بانک پاسارگاد از دستورات دولت و بانک مرکزی برای پرداخت وام ازدواج در حالی است که بررسی‌ها حاکی از آن هستند که این بانک، بزرگترین وام دهنده به خودش است. به طوری که بانک پاسارگاد حدود 163 هزار و 600 میلیون تومان از منابع تسهیلات جاری خود را به خودش وام داده است!

این مبلغ به خود بانک پاسارگاد و حدود 10 شرکت زیرمجموعه آن تعلق گرفته است. البته باید این این موضوع را در نظر گفته که همچنان تعدادی از فهرست‌های تسهیلات کلان بانک‌ها منتشر نشده و ممکن است ارقام واقعی از ارقام ذکر شده در این گزارش بالاتر باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صالحی

    خداقوت به این گزارش خوب

  • بهنام

    به نام خدا
    سلام
    واقعا این بانک به بهانه های مختلف از پرداخت هر گونه وام علی الخصوص وام ازدواج سر باز می زند و فقط شعار می دهد. بایدبا این پیام رسانی خوب آماری شما و استمرار آن از حق مردم حمایت کرد.

  • سایه

    سلام بانک پاسارگاد واقعا شرایط سختی رو واسه زوجین گذاشتن و خوده من شخصا در خواست حذف که کردم منو حذف نکردن و نزدیک به یکساله مارو از وام گرفتن محروم کردن . تا حذف نشم بانک دیگه ای هم نمیتونم ثبت نام کنم
    نمیدونم چیکار باید کرد الان راهنمایی کنید .
    سایه از تهران بانک پاسارگاد نبوت
    شهریور ۱۴۰۲