کد مطلب: ۵۶۶۳۹۵

آیا وام اشتغال زنان سرپرست خانوار افزایش یافته است؟

آیا وام اشتغال زنان سرپرست خانوار افزایش یافته است؟

در حالی که مقامات سازمان بهزیستی، از افزایش مبلغ وام اشتغال زنان سرپرست خانوار به ۱۰۰ میلیون تومان خبر می‌دهند، به گفته مدیرکل بهزیستی فارس، ابلاغیه پرداخت این وام هنوز از طرف بانک مرکزی ارسال نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل بهزیستی فارس از جزئیات پرداخت وام قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی برای کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.

سید محمدصادق کشفی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ هزار پرونده امور اجتماعی در بهزیستی فارس داریم، گفت: ۱۴ هزار و ۸۰۰ مورد از این تعداد را خانوار زنان سرپرست خانواده تشکیل می‌دهند.

او افزود: برای زنان سرپرست خانوار برنامه‌های حمایتی متعددی از مستمری و وام اشتغال تا پرداخت شهریه فرزندان آنها اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: تاکنون برای اشتغال زنان سرپرست خانوار وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شده اما امسال این مبلغ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

کشفی‌نژاد خاطرنشان کرد: تسهیلات با ارائه مدرک شغلی یا فنی حرفه‌ای و مجوز کسب و کار واریز می‌شود اما ابلاغیه پرداخت وام هنوز ارسال نشده است و برای اجرایی شدن باید از سوی بانک مرکزی ارسال شود.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: این وام با اولویت زنان سرپرست خانوار تحت پوشش برای راه‌اندازی شغل و هم به کارفرمایانی که بتوانند برای زنان سرپرست خانوار یا گروه هدف سازمان شغل ایجاد کنند تعلق می‌گیرد ( ایسنا ).

امضای تفاهم‌نامه با ۱۶ بانک

روز گذشته، فاطمه عباسی مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده بود که در لایحه بودجه امسال برای اشتغال گروه‌های هدف سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست‌خانوار، سه هزار میلیارد در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص پرداخت وام ۱۰۰میلیون تومانی بهزیستی به ازای ایجاد هر شغل ویژه زنان سرپرست خانوار گفت که تاکنون برای اشتغال زنان، وام ۵۰میلیون تومانی پرداخت می‌شده اما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ این مبلغ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته عباسی برای پرداخت این وام با ۱۶ بانک عامل تفاهم‌نامه نوشته شده است و با ارائه مدرک شغلی یا فنی و حرفه‌ای و مجوز کسب‌وکار به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مطالعه مشروح گزارش وام ۱۰۰ میلیونی برای زنان سرپرست خانوار پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من دیروز برای وام ۱۰۰ تومانی رفتم بهزیستی گفتن ۵۰ تومان بیشتر نمیدن.همش دروغه