کد مطلب: ۴۲۱۲۶۳

وام با سود ۱۴ درصد برای صادرکنندگان

وام با سود 14 درصد برای صادرکنندگان

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دو هزار میلیارد تومان منابع مالی برای اختصاص وام با بهره ۱۴ درصد به صادرکنندگان اختصاص می‌یابد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به برنامه‌های در دست تدوین برای توسعه صادرات در شرایط جنگ اقتصادی، از تایید بسته حمایت از صادرات توسط دولت خبر داد و گفت: دو هزار میلیارد تومان منابع مالی برای اختصاص وام با بهره ۱۴ درصد به صادرکنندگان اختصاص می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زادبوم در با اشاره به بسته حمایتی توضیح داد: این بسته حمایتی دو بخش دارد. یک بخش اعتباراتی است که از طریق صندوق توسعه ملی باید تخصیص داده شود و بخش دیگر اعتباری است که از بودجه دریافت می‌کنیم. آن چه که صندوق توسعه ملی اختصاص خواهد داد، به عنوان تن‌خواهی است که به بانک‌ها داده می‌شود تا به صورت وام، در اختیار صادرکنندگان قرار داده شود و منابع آن دو هزار میلیارد تومان است. نرخ سود هم حدود ۱۴ درصد است.

وی همچنین به آیین‌نامه تشویق صادرکنندگان نمونه، اشاره کرد و گفت: این موضوع به صراحت آمده است که صادرکنندگان نمونه، مورد حمایت ویژه دستگاه‌های دولتی قرار گیرند. به گفته وی تخفیف در اجاره غرفه‌های نمایشگاهی و … نیز جزو این تسهیلات است.

رئیس سازمان توسعه تجارت درباره دیگر اقدامات در این حوزه هم به برش استانی صادرات اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال اگر آقای رئیس‌جمهور می‌خواهند سفری به خراسان جنوبی بروند و صادرات ما با افغانستان و پاکستان دارای مسئله بوده یا نیاز به توجه ویژه دارد، فرد مسئول حوزه استانی بتواند برنامه مشخصی برای پیگیری توسعه صادرات از دولت در این استان‌ها آماده کرده و گزارش‌های کارشناسی و موانع و مشکلات را احصا کند.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست تدوین برای توسعه صادرات در شرایط جنگ اقتصادی گفت: سازمان توسعه تجارت ایران یک ساختار دایمی دارد، اما اقتصاد ما اکنون نیازمند تصمیمات آنی و دقیق مانند دوران جنگ است.

زادبوم با حمایت از صادرکنندگان خرد به موضوع برند کلی در برخی حوزه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: در یک استان هفت هزار واحد تولیدی وجود دارد که هر یک بیان می‌کنند که صادرات انجام می‌دهند و از دولت هم می‌خواهند که از آن‌ها حمایت کند. چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: ما تلاش کردیم تا آنها را تحت یک پرچم واحد و برند مشخص گرد هم جمع کنیم که البته هنوز در ابتدای راه هستیم.

منبع: خراسان‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.