کد مطلب: ۶۹۰۳۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مردم به آمار وام‌ کارمندان بانک‌ها / اختلاف نظرها بالا گرفت

واکنش مردم به آمار وام‌ کارمندان بانک‌ها / اختلاف نظرها بالا گرفت

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز، پرداخت وام‌ به کارمندان بانک‌ها را حق آنها می‌دانند و برخی دیگر معتقدند که این وام‌ها نوعی ناعدالتی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از گزارش هفته گذشته مبنی بر آمار و اطلاعات پرداخت وام‌ به کارمندان بانک‌ها توسط بانکی که در آن مشغول به کار هستند، بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز نظرات خود در این مورد را به اشتراک گذاشتند.

می‌توانید متن کامل این گزارش و همه کامنت‌های مربوط به آن را در اینجا بخوانید.

کارمندان بانک در این باره چه گفتند؟

بخشی از کامنت‌های این گزارش مربوط به کارمندان بانکی بود که از سختی و حقوق پایین این شغل گله کرده و اعتقاد داشتند که این وام‌ها حق آنها است. بخشی از این کامنت‌ها در ادامه نمایش داده شده‌اند.

«بیست ساله تو بانک سپه هستیم. این خبرها نیست. حقوق همسرم که کارمند بیمه هست از من خیلی بیشتر و کارشم راحت‌تر هست. واقعا من نظرها را خوندم به خودم شک کردم که آیا کارمند بانکم؟ از کجا این مزایا و وام هدیه تولد و سفر و … را می‌فرمایید؟
همین جا یه نصیحت بکنم. هیچ وقت سراغ استخدام بانک نرید. هر جای دیگه این انرژی که برا بانک می گذارید بزارید خیلی بهتر نتیجه خواهد داد.»

«بابا تو رو به خدا بیخیال بشین. دیگه ماهی ۶میلیون حقوق که اینهمه شلوغ کاری نداره. به ما خونه سازمانی مثل نیروهای مسلح بدن یا ساعات کاری رو مثل معلما کنن، بخدا اگه کسی وام خواست.»

«کارمندان بانک واقعا کار پر استرس و با فشار زیادی دارن. همین چند روز پیش یک نفر به خاطر اشتباه در احراز هویت مجبور به پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان شد.»

«کار پر استرس بانک رو فقط این وام ها میشوره میبره. وگرنه کسی دیوانه نیست اون همه فشار و استرس رو قبول کنه.»

پرداخت وام‌ به کارمندان بانک‌ها بی عدالتی است؟

از طرف دیگر، برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز نظرات متفاوتی داشتند. این گروه معتقد بودند که این وام‌ها نوعی ناعدالتی به سود کارمندان بانکی است و شغل‌های دیگری با شرایط سخت‌تر، از این مزایا برخوردار نیستند. بخشی از این نظرات در ادامه نشان داده شده‌اند.

«سلام. اوج بی عدالتی است دادن این تسهیلات به کارکنان بانک، در حالیکه بقیه کارکنان در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارند. نیازی به گفتن نیست چون همه تفاوت این قشر را با بقیه می دونن. خیلی بیشتر از حق و لیاقتشون می گیرند اما کو گوش شنوا؟
ضعف فاحش در مدیریت کلان یعنی همین»

«شرایط دادن وام باید بین همه مردم یکسان باشه .به همه مردم باید وام کم بهره داد نه فقط یه قشر خاص»

«بانک‌ها برای خود و کارمندان خودشان کار می‌کنند. بیچاره مردم عادی برای مبلغ اندک باید هفت خوان رستم را طی کنند و اگر موفق شوند چند برابر باید پس دهند».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پسر خاله من کارمند بانک هست ۱۵ سال پیش هیچی نداشت الان یه خونه ۴ طبقه نوساز و چند واحد جاهای مختلف شهر و ۲ تا ماشین داره باهم همزمان شروع به کار کردیم من به زور یه واحد کوچیک گرفتم حقومم ازش بیشتره همشو با وام درصد پلیین خریده واقعا انصاف نیست بیت المال باید یکنواخت توزیع بشه خیلی ها وضع مالی بدی دارن نمیتونن وام بگیرن یا یک عمر تو حسرت یه واحد خونه هستن

  • ناشناس

    سلام دونوع کارمند بانک داریم استخدامی وقراردادی که قراردادی ها بنده های خدا شبیه بقیه اقشار کارگر هستند و از این سفره چیزی عایدشان نمی شودوحقوق بخر ونمیری میگیرن ولی استخدامی ها اوضاعشان توپ است وهمه امکانات را مال خودکردن باحقوق سه برابراین است عدالت کشور ما

  • مسافر خسته

    حرفت کاملا درسته ، اطرافیان ما هم اونایی که بانکی هستن به واسطه وام کم بهره خیلی رشد کردن نمیگم نباید به اونا وام بدن حرف من اینه که حداقل نصف تعداد وام کم بهره ای که به بانکی ها میدن به مردم عادی هم بدن

  • مریام

    سلام کدام کارمند بانک را سراغ دارید بعد دو سال بدو استخدام صاحب خونه نشده البته قبل سال 98 ولی چندتا معلم سراغ دارید که صاحب خونه شدند اونم بعد 20سال

  • ناشناس

    چرا دولت بجایی اینکه به 85 میلیون جمعیت اینقدر فشار بیاره هزینه های جاریش که همون حقوق کارمندان با حدود 4 میلیون کارمند ناکارامد رو کم نمیکنه که اونها برن سراغ کار تولید که برای اقتصاد کشور مفید هست تا وقتی دولت این سیاست رو انجام نده اقتصاد هر روز بدتر از دیروز

    • مهدی

      حرف حق

  • مهدی

    شما یک کارمند بانک رو ببین و یک شخصی که با بهترین تحصیلات در کارخانه ها داره کار میکنه و میشه گفت داره به اقتصاد کشورش کمک میکنه . حالا اون کارمند بانک یکه با حد اقل تحصیلات کارمند کت و شلواری و تر و تمیز نشوندنش سر میز و بانکه ببینید بهترین وامها رو از اون بانک دریافت کرده و بهترین خونه و ماشینو و … زندکی رو صاحب شده و حالا هم داره میناله که چرا حقوقمون کمه و فلان ولی اون مهندسی که تو کارخونه کار کرده همچنان داره برای معیشتش دنبال وام ۵۰ تومنی بانک میدوه و آخرشم هیچی

  • مهدی

    بله ۰۳