کد مطلب: ۵۶۶۲۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وام تعمیر مسکن و خودرو را از کجا و چگونه بگیریم؟

وام تعمیر مسکن و خودرو را از کجا و چگونه بگیریم؟

با افزایش سرسام‌آور نرخ تورم و کاهش قدرت خرید عمومی، خرید خانه و خودرو که رویا شده، هیچ، برخی حتی برای تعمیر خانه و خودروی خود هم بودجه کافی ندارند و دنبال دریافت وام هستند. اما این وام‌ها را از کجا و با چه شرایطی می‌توان دریافت کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، وام تعمیرات را معمولا با وام تعمیرات مسکن یا همان وام جعاله می‌شناسیم. وامی که برای تعمیر یا تکمیل مسکن پرداخت می‌شود.

درشرایط فعلی جامعه و مشکلات اقتصادی قطعا برای بازسازی مجدد و تعمیرات نیاز به نقدینگی بالایی دارید. یکی از راهکارها در این زمینه می‌توند دریافت وام تعمیرات مسکن از بانک‌های مختلف باشد.

از این وام برای تکمیل ساختمان‌های در حال ساخت و حتی خرید مسکن هم می‌توان استفاده کرد. البته با توجه به شرایط و بانک‌های مختلف نحوه دریافت و بازپرداخت این وام متنوع است. بانک‌ها این وام را در انواع سپرده و غیرسپرده می‌پردازند.

نرخ سود وام جعاله در بانک‌های ایران زمین ۲۲ درصد و در باقی بانک‌ها ۱۸ درصد است. بانک مسکن نیز این تسهیلات را اگر با دریافت سپرده باشد، با سود نه درصد و اگر بدون تحویل سپرده باشد با سود ۱۷٫۵ درصد اعطا می‌کند.

حداقل زمان بازپرداخت این وام در شبکه بانکی ۳۰ ماه و حداکثر آن ۶۰ ماه است. وثیقه نیز می‌تواند سند ملکی یا ضامن رسمی باشد.

سقف وام جعاله براساس قوانین امسال ۴۰ میلیون تومان است با این حال برخی بانک‌ها مبلغی بیشتر از این برای تعمیرات مسکن به مشتریان می‌پردازند.

دریافت تسهیلات جعاله هم‌زمان با تسهیلات خرید مسکن امکان‌پذیر است اما برای دریافت دوباره این وام، قبل از دریافت وام جعاله جدید باید وام قبلی خود را تسویه کرده باشید.

درادامه شرایط دریافت جعاله مسکن در چند بانک را می‌خوانید:

بانک ملی

از بانک ملی به دو صورت امکان دریافت وام دارید. این دو روش هم به صورت وثیقه گذاشتن سند شش دانگ ملک و هم بدون وثیقه گذاشتن سند ملکی قابل دریافت است.

اگر سند ملکی دارید متقاضی دریافت باید وام مقیم محل بوده و در واقع درخواست وام را از شعبه محل زندگی خود را داشته باشد. همچنین یک حساب قرض الحسنه نزد شعبه افتتاح کند.

مدت بازپرداخت تسهیلات حداکثر ۳ سال است و اقساط ماهانه و به طور مساوی در ۳۶ قسط تعیین می‌شود.

افرادی که سابقه چک برگشتی دارند، امکان استفاده از این وام را ندارند و افرادی که سابقه تسهیلات، با سر رسید اقساط گذشته را دارند نیز اجازه استفاده از این نوع وام را نخواهند داشت.

بانک مسکن

برای دریافت این وام از بانک مسکن هم باید یک حساب قرض‌الحسنه باز کنید و حداقل ۲ میلیون تومان اوراق مسکن بخرید.

حداکثر زمان باز پرداخت وام ۶۰ ماهه است و نیاز به ضمانت سند ملک وجود دارد. سقف وام پرداختی در بانک مسکن ۴۰ میلیون تومان است و دریافت وام چیزی حدود ۵۶۰ هزار تومان بابت تشکیل پرونده، باطل کردن تمبر و … هزینه جانبی دارد.

بانک صادرات

برای گرفتن وام جعاله از بانک صادرات هم نیاز به افتتاح حساب قرض الحسنه است و زمان باز پرداخت وام حداکثر ۳۶ ماهه با سود ۱۸ درصد است.

بانک صادرات هم سند ملکی را به عنوان وثیقه طلب می‌کند و ۵۰ میلیون تومان وام می‌دهد و البته سند باید با نام وام گیرنده یکی باشد و وام گیرنده نباید در گذشته از همین بانک وام گرفته باشد و سابقه چک برگشتی نداشته باشد.

بانک شهر

در بانک شهر هم شرایط کم و بیش مشابهی با سایر بانک‌ها وجود دارد و باید در این بانک یک حساب قرض الحسنه داشته باشید.
حداکثر زمان بازپرداخت وام در این بانک ۴۸ ماهه است و ضمانت سند ملکی برای دریافت وام بیشتر از ۵۰ میلسون تومان جز شروط است.
برای دریافت وام تعمیرات مسکن از بانک شهر، در صورتی که سقف وام ۵۰ میلیون تومان باشد، نیاز به ضامن و کسر از حقوق و در مبالغ بیشتر، نیاز به سند ملکی است.

بانک سینا

در بانک سینا هم علاوه بر اینکه باید حساب قرض الحسنه داشته باشید باید وام خود را حداکثر در ۶۰ ماه تسویه کنید و برای دریافت وام بالاتر از ۲۰ میلیون تومان نیاز به وثیقه گذاشتن سند ملکی است.

همچنین ملک باید با نام وام گیرنده یکی باشد و وام گیرنده نباید قبلا از این بانک وامی گرفته باشد. برای دریافت وام های زیر ۲۰ میلیون نیاز به داشتن دو ضامن رسمی و گواهی کسر از حقوق است.

وام تعمیر خودرو

وام تعمیرات این روزها علاوه بر مسکن، شامل تعمیرات خودرو هم می‌شود. البته این وام را فقط رانندگان تاکسی می‌توانند بگیرند.

محمد روشنی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اخیرا گفته است: طی هماهنگی‌های لازم با بانک مهر و مساعدت‌های معاون حمل و نقل ترافیک وام ۱۰ میلیونی به تاکسی‌های پژو، اریو و تویوتا و وام ۲۰ میلیونی به ون‌ها با سود ۴ درصد به منظور تعمیرات داده می‌شود.

تاکسیرانان برای دریافت این وام می‌توانند به پروتال خدمات الکترونیک تاکسیرانان به نشانی https://b2n.ir/x93271 مراجعه و ثبت نام کنند.

در مرحله بعد، اطلاعات وارد شده بررسی می‌شود و کارشناسان پرداخت وام با متقاضی تماس می‌گیرند.

بعد از این مرحله، افراد می‌توانند با دریافت نامه از تاکسیرانی، به بانک مهر ایران مراجعه کرده و وام خود را دریافت کنند.

ثبت‌نام وام تاکسیرانی نیاز به اطلاعات و مدارک خاصی ندارد و افراد هنگام ثبت‌نام فقط باید نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره پلاک و مدل خودرو را وارد کنند.

در اطلاعیه سازمان تاکسیرانی ذکر شده که تاکسیرانان بعد از ثبت اطلاعات در سامانه، باید منتظر تماس کارشناسان باشند و مراجعه حضوری آنها به بانک مهر و یا سازمان تاکسیرانی بی‌نتیجه است و روند پرداخت وام را تسریع نمی‌کند.

نکته دیگر این که این وام فعلا فقط به تاکسیران‌های تهرانی پرداخت می‌شود و شامل همه تاکسیرانان تهران هم نمی‌شود و به عبارتی این وام تعمیر شامل حال تاکسی‌های فرسوده نیست.

رانندگان برای اطلاع از جزییات وام تعمیر خودرو می‌توانند گزارش پرداخت وام به رانندگان تاکسی را مطالعه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کشور آدم دلسوز ندار.اینها که خودشون درگیراین مشکلات نیستن که ببینند مردم چه زجری می کشن .فقط خدابه حال مارحم کنه بس

  • ناشناس

    خخخخخمخخخخخخ و خنده دار

  • ناشناس

    آقا دروغ هست من صدمیلیون لازم دارم بازنشسته هستم هر جا رفتم دست خالی برگشتم دارم نزول پرداخت می کنم دیگر خسته شدم

  • ناشناس

    بمن میگید داروغه الفاظ زشت گفتم آخه کدام کلمه حرفم زشت بود دارم نزول میدم تمام بانک ها را هم رفتم بگو چاپ نمی کنم

  • ابوحامد

    الان بانک ها از سوپرمارکت ها بیشتر شدن ولی هیچ کدومشون بدرد مردم نمیخورن فقط انتظار دارن مردم پولشونو بزارن تو بانک تا اونا برن برج بسازن یا برای بچه ها و اشناهاشون وام جورکنن . خدا لعنت کنه همشون رو

    • ناشناس

      والله منم وام گرفتم ازبانک ملت ۱۵ میلیون سه ساله ۹۷گرفتم ۱۹/۵دادم کلا نمیدونم وام توراچجوری حساب کردن

  • ح ب

    من سال ۹۸ از پست بانک ۱۵تومن وام ۱۸ درصد گرفتم برای اجاره مغازه درست همون موقع هم اون تورم شروع شد من ضرر کردم اقساط وام یک سال عقب افتاد من یک سال و ماشینمو فروختم ده میلیون تومان یکجا ریختم ولی بانک باز چک ضامنمو برگشت زده رفتم چک ضامنمو در ست کنم میگه باید وامو تسویه کنید تا چک بدیم یعنی وام که هنوز۸ ماه مونده قسطش تموم بشه الان باید یکجا اون هشت ماه رو پیشی بدم تا چک ضامنمو بده در واقع وام سه ساله شد ه دوساله ۱۵ میلیون تومان پول داده تو دوسال حساب کرده باید ۲۶ میلیون زوری بگیره شما رو به خدا قسم من یه معلولم بیکارم وامو گرفتم مغازه اجاره کردم به خاطر تورم و کرونا ضرر کردم اگه کسی وارده کمکم کنه که چکار کنم ممنون
    اگه واقعا اینا اینقدر سختگیرن پس این اختلاس گرا که میگن حتما دروغه.

    • ناشناس

      چرا رسانه ها اعلام نمیکنند برای وام تعمیرات مسکن ترابخدا مشکل داریم وخیلی ضروری هست اعلام کنید یا وام می‌دهید یا کنسلش کردید اعلام کنید

  • ح ب

    سلام من از پست بانک ۱۵میلیون وام ۱۸ درصد گرفتم برای اجاره مغازه درست همون موقع هم اون تورم شروع شد و به خاطر همین هم من ضرر کردم اقساط وام یک سال عقب افتاد من ماشینمو فروختم یک سال و یکجا ریختم به حساب ولی چک ضامنمو برگشت زده بود رفتم چک ضامنمو درست کنم میگه باید وامو تسویه حساب کنید تا چک و بدیم در واقع الان ۸ ماه مونده قسطش تموم بشه باید این ۸ ماهو پیشی بدم یعنی در واقع وام سه ساله به دو سال تبدیل شده الان هم برای ۱۵ میلیون تومان تا اینجا ۱۷ میلیون دادم باید ۶میلیون دوباره بدم تا تسویه بشه یعنی من ۱۵ تومن گرفتم باید ۲۳ میلیون جای سه سال تو دوسال پس بدم شما رو به خدا قسم اگه کسی وارده به من کمک کنه من یه معلولم بیکارم
    اگه واقعا اینا اینقدر سختگیرن پس این همه اختلاس گرا که میگن حتما دروغه

  • ناشناس

    بانکهای دزد مردمو به این وضع گدایی درآوردن.ما از وام خانوادگی قرض الحسنه استفاده میکنیم وسود هم نمیدیم .دزدی هم نمی‌کنیم .ربا وهمان سود هم نمی‌گیریم.به هم دیگه هم فرصت جابجایی وام می‌دیم خدارو شکر راضی هستیم .ما مردم برای مشکلاتمون خودمون باید راه حل پیدا کنیم.

    • ناصر

      سلام ببخشید مزاحم میشم من تصادف کردم چگونه میتوانم وام بگیرم ماشین. 4ماهه خوابیده

  • ناشناس

    چرا خبری از وام تعمیری مسکن نیست

  • ناشناس

    ربا حرام است نقطه سر خط