کد مطلب: ۶۹۸۱۹۵

ورود ماشین‌های شخصی به مهران ممنوع شد

ورود ماشین‌های شخصی به مهران ممنوع شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تسهیلات تا سقف ۵ میلیون تومان برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگترین اجتماع بشری جهان پیش بینی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا مستقر در مرز مهران از از ممنوعیت ورود ماشین‌های شخصی زائران به مهران خبر داد و اظهار کرد: تمامی ماشین‌ها به پارکینگ اربعین هدایت می‌شود.

تسنیم نوشت، وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از زائران پایانه مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند، افزود: ۲۴۰ گیت گذرنامه برای خروج از کشور در تمامی مرزها فعال است و بیش از ۱۰۰ گیت از گیت‌های گذرنامه در پایانه مهران فعال است.

وی خاطر نشان کرد: مسیر تردد خودروهای شخصی از پارکینگ اربعین به بعد مسدود است و زائران باید با اتوبوس‌های شهری به مرزها بیایند.

برچسب‌های تمدید اعتبار گذرنامه سفر به عراق تا چه زمانی معتبر است؟

به نقل از همشهری‌آنلاین، سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برچسب اعتباری که در گذرنامه‌های فاقد اعتبار زده می‌شود تا پایان سال برای سفر به عراق معتبر است یا خیر گفت: گذرنامه‌هایی که اعتبار ندارند در مراکز صدور گذرنامه یک برچسب اعتباری برایشان چسبانده می‌شود که در آن برچسب ذکر شده است که این گذرنامه به مدت ۶ ماه اعتبار دارد.

وی افزود: البته این موضوع را مدنظر داشته باشید که این برچسب از نظر پلیس ایران ۶ ماه اعتبار دارد.

سخنگوی فراجا ادامه داد: بنا بر توافقی که با دولت عراق شده است این برچسب‌ها فقط تا پایان ماه محرم و صفر و آن هم با یک بار خروج به عراق اعتبار دارد.

حاجیان با اشاره به اینکه بعد از ماه محرم و صفر با این برچسب‌ها اجازه ورود به عراق داده نمی‌شود، گفت: ارزش و اعتبار برگ گذر ویژه اربعین هم به همین صورت است.

وی ادامه داد: این برگ گذر ویژه فقط یک بار اعتبار دارد و بعد از اینکه از عراق به ایران وارد شوید فاقد اعتبار است.

سخنگوی فراجا در پایان گفت: البته این را هم بدانید که برگ گذر ویژه اربعین هم تا پایان ماه صفر برای خروج از کشور اعتبار دارد یعنی اگر فردی این برگ را داشته باشد و بعد از سفر به بخواهد از کشور حتی به سمت عراق خارج شود به او اجازه داده نمی‌شود.

تجهیز مواکب درمانی تأمین‌اجتماعی برای اربعین

به نقل از ایسنا، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این سازمان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تمام توان در ایام اربعین در کنار زائران خواهد بود و در این راستا مواکب درمانی تأمین‌اجتماعی در مرزها و در مسیر راهپیمایی اربعین تجهیز خواهد شد.

وام قرض‌الحسنه به زائران حسینی

به گفته احسان خاندوزی این تسهیلات به طور ویژه برای آن دسته از هموطنانی پیش بینی شده که به دلیل مشکلات مالی توان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را نداشتند.

به نقل از مهر، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: به منظور پرداخت تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع)، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آنها کسر خواهد شد.

وی افزود: در خصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

خاندوزی بیان کرد: این تسهیلات به طور ویژه برای آن دسته از هموطنانی پیش بینی شده که به دلیل مشکلات مالی توان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را نداشتند.

وزیر اقتصاد میزان این تسهیلات را برای سرپرست خانوار ۳ میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او ۴ میلیون تومان و سرپرست خانوار و ۲ نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ۵ میلیون تومان اعلام کرد.

خاندوزی گفت: برای دریافت این تسهیلات مطلقاً نیاز به حضور در بانک‌ها نیست و این تسهیلات در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار به زائران تعلق گرفته و در حساب یارانه آنها واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    داخل سامانه سماح گزینه ای جهت دریافت وام اریعین نمیباشد.چکار باید کرد

    • ناشناس

      سلام از فرداست ظاهرا

    • ناشناس

      برای زنانی که سرپرست خانواده هستن ویا به تنهایی زندگی میکنن لطف کنید برای دریافت این وام راهنمایی بفرمایید بسیارسپاسگزارم

  • علی

    سلام
    بعضی بانک ها مثل سپه _ انصار سابق داخل لیست نیست
    افرادی که حساب یارانه شان آنجاست چه کار باید انجام دهند.

  • ناشناس

    عالی هست من ودو فرزند نمی توانستم بیایم ولی حال میام حا چگونه ثبت نام کنم

  • سید حسن نبوی

    عالی هست من ودو فرزند نمی توانستم بیایم ولی حال میام حا چگونه ثبت نام کنم

  • جواد محمودی

    وام

  • زائرحسین

    سلام چرادرسامانه سماح وام اربعین فعال نیست

  • ناشناس

    مرز هوایی انتخاب شده در سامانه سماح،چگونه به مرز زمینی ویرایش را انجام بدهیم

  • ناشناس

    وارد سامانه سماح شوید وسه خطیره کشیده =_سمت چپ بالای سامانه را بزنید تا قیمت تسهیلات نمایش داده شود و آنجا ثبت نام کنید