کد مطلب: ۴۵۱۹۳۲

مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

وام مشاغل آسیب‌دیده کی پرداخت می‌شود؟

وام مشاغل آسیب‌دیده کی پرداخت می‌شود؟

به گفته مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار پرداخت وام مشاغل پس از طی شدن مراحل آن به مرور از دهه سوم خرداد ماه از طریق بانک‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس سیاست‌های حمایتی دولت در دوره شیوع ویروس کرونا، مقرر شد به ۱۳ رسته شغلی تسهیلات پرداخت شود.

در مرحله اول فرایند آغاز این وام، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صاحبان کسب‌وکار از ۱۳ رسته شغلی پیامک ارسال کرد و در مرحله دوم ثبت نام اینترنتی این افراد از ۲۴ اردیبهشت ماه در سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir آغاز شده است.

علاالدین ازوجی، مدیر کل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: از دهه سوم خرداد ماه به مرور وام مشاغل واریز می‌شود.

وی افزود: اطلاعات متقاضیان وام مشاغل که در سامانه کارا در حال ثبت است، به تدریج به دستگاه‌های اجرایی فرستاده می‌شود و سازمان‌های مربوطه سه روز مهلت دارند که اطلاعات این متقاضیان شامل مجوز، فعال بودن و… را بررسی می‌کند.

ازوجی عنوان کرد: اگر اطلاعات بنگاه از سوی اداره مربوطه تایید شود به بانک‌ها ارسال می‌شود؛ در این مرحله اطلاعات کارفرما و خویش‌فرما و میزان وام درخواستی از سوی بانک‌ها بررسی می‌شود و متناسب با درخواست وامی که در سیستم تعبیه شده ضمانت تعیین می‌شود. در نهایت در نیمه سوم ماه جاری اولین پرداختی‌ها انجام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.