کد مطلب: ۵۲۳۶۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات کارت اعتباری معلمان / وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان با ۱۸ درصد سود!

جزئیات کارت اعتباری معلمان / وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان با ۱۸ درصد سود!

تمامی فرهنگیان کشور شامل کادر اداری، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تمامی فرهنگیان کشور شامل کادر اداری، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند. اما جزئیات این طرح چیست؟

در این طرح که به تازگی بانک دی نیز آن را آغاز کرده، به ازای هر ۲۵ میلیون تومان یک ضامن کسر از حقوق نیاز است و دو شراط برای دریافت این وام اعلام شده؛ «وام‌گیرنده جزوه جامعه فرهنگی» و »بدون چک برگشتی و بدهی معوق» باشد.

اقساط این وام نیز ماهانه ۱٫۸ میلیون تومان و کل سود این وام ۵۰ میلیونی ۱۸ درصد، معادل ۱۵ میلیون تومان است. وام‌گیرنده ۳۶ ماه نیز فرصت بازپرداخت اقساط را دارد.

پیش از بانک دی، بانک ملی نیز با رقم پایین‌تری چنین تجربه‌ای را داشته است.

در روزهای پایانی اسفند ماه سال ۹۹ مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نیز درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اعضاء صندوق هستیم.

مهدی نیکدل در گفتگو با ایسنا، درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان هستیم که این طرح در استان سمنان پایلوت شده است. قبلا فرهنگیان از طریق لیزینگ، خودرو می‌گرفتند اما اخیرا تعدادی از معلم‌ها از طریق لیزینگ لوازم خانگی، موبایل و تبلت خریداری کردند. سفرهای اقساطی تفریحی و زیارتی هم مانند گذشته ادامه دارد.

بانک دی نیز اعلام کرده است: تمامی اعضای جامعه معظم فرهنگیان کشور، اعم از کادر اداری، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند در دو قالب «کارت اعتباری» یا «تسهیلات رفع نیاز» تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعاً جای تأسف داره این چجور مملکتیه که ما داریم

  • ناشناس

    واقعا وام ۱۸ درصد ودوتاضامن همه ی بانک ها میدن .چرا به اعتبار معلم ها کسب درآمد می‌کنند وتبلیغ .واسمش رو میزارن کارت اعتباری برای خودشان ….

  • ماندانا.

    خجالت آوره. اولا ۴ تومن مسدودی داره یعنی ۴۶ تومن می دن و با حق بیمه اگر حساب کنی نزدیک ۶۶ تومن پس می دی یعنی داری ۲۰ میلیون بهره می دی که از نظر من صد در صد حرامه و فرهنگیان شدن منبع درآمد بانک های بی نوا!!. یک نوع کاسه گدایی دست گرفتن بانکهاست. خاک…
    اگر قصدشون خدمت بود، قرض الحسنه می دادن.
    That’s a shame
    ..

    • ناشناس

      تو بردار بفروش به من به ما این ۵۰ تومن را هم‌نمیدن

  • ناشناس

    چرا از سرمایه های خود صندوق برای اعضا وام قرض الحسنه نمی دهید؟واقعا باید تاسف خورد از پول خودمون هم وام باید وام بگیریم اون هم ۱۸درصد

  • ناشناس

    اتفاقا خبرهای خوبی هست جواب خیلی سوال رامیگیریم

  • ناشناس

    بوق و کرنای همیشگی دولت در حق فرهنگیان بی پول و گرفتار. پس اینم بگید که بخاطر عدم توانایی در پیش پرداخت همین وام معلم جوان خودکشی کرد

  • ناشناس

    من معلم نیستم ولی یه سوال دارم
    این وام چه مزیتی داره که گفته فقط به معلم ها میدیم
    خخخخ
    خدایی به معلم ها یه کوچولو احترام بزارن چی میشه
    فقط میگن شغل انبیاست

  • ناشناس

    مسئولین محترم صندوق ذخیره فرهنگیان
    من 30 سال سابقه خدمت دارم 22 ساله عضو صندوق هستم هنوز خیری از صندوق شما به من و هیچ کدام ازهمکاران مدرسه ما نرسیده خیلی خوشحال هستیم که صندوق ما معلمان مدیرانی چون شما دارد

  • علی اکبر

    میگم چقدربدبختی که همه زندگی یک معلم شده قسط و وام که حقوقش کفاف زندگیش نمیده مثل من که باید برم شب ها آشغال خالی کنم و درجواب من میگن ای بابا کار عیب نیست. فلانی رو ببین. پا نداره. کار نداره و…..

  • ناشناس

    استان ایلام این وام 18٪ رو هم دیگه به فرهنگیان نمیده، واقعا قشر فراموش شده ای هستیم