کد مطلب: ۴۶۴۸۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ابهامات درباره وام اجاره مستاجرین / چرا به مجرد‌ها وام تعلق نمی‌گیرد؟

ابهامات درباره وام اجاره مستاجرین / چرا به مجرد‌ها وام تعلق نمی‌گیرد؟

ثبت نام پیامکی وام ودیعه مسکن مستاجرین از امروز آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد اما اطلاعیه‌ای که وزارت راه‌وشهرسازی برای اعلام جزئیات این طرح منتشر کرده است چند ابهام وجود دارد و به نظر می‌رسد حقوق برخی از گروه‌های مستاجرین مثل مجرد‌ها نادیده گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت نام پیامکی برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن از ساعت 10 روز چهارم مرداد ماه آغاز شده است و تا ساعت 24 روز پنجشنبه 9 مرداد ماه ادامه دارد.

در شرایط دریافت این وام شرط تاهل آمده است، تعدادی از مستاجران به خصوص در استان تهران مجرد هستند؛ صلاح‌دید مسئولان برای خارج کردن این گروه از مستاجران از دایره مشمولان دریافت وام چیست؟

یکی دیگر از ابهامات این طرح در خصوص زوج‌های جوان است، براساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی، خانواده‌های پنج نفره و تازه ازدواج کرده‌ها در اولویت دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن قرار دارند.

هدف قرار دادن تازه ازدواج کرده‌ها با شرط دیگری که در اطلاعیه وزارت راه آمده منافات دارد.

در این اطلاعیه آمده است که داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا یکی از شرایط دریافت وام کمک ودیعه مسکن است، اما ممکن است که برخی از زوج‌های جوان سابقه پنج سال سکونت را نداشته باشند که نیاز است وزارت راه‌وشهرسازی در این خصوص توضیح دهد و ابهامات متقاضیان برطرف شود که آیا این شرط برای زوج‌هایی که کمتر از پنج سال سابقه سکونت دارند حذف می‌شود و چگونه می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند؟

همچنین در اطلاعاتی که در خصوص این طرح از سوی وزارت راه منشتر شده، زمان ثبت نام اینترنتی مشخص نشده است.

براساس اطلاعیه وزارت راه، سرپرست خانوار متقاضی دریافت تسهیلات تا ساعت 24 روز نهم مرداد ماه فرصت دارند تا کد ملی خود را به شماره ارسال ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ کنند، اما اعلام نشده که نتیجه ثبت نام اولیه چه زمانی مشخص می‌‌شود.

اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و داشتن کد رهگیری دیگر شرط دریافت وام اجاره مستاجرین است، یکی از موضوعات سوال برانگیز در این خصوص این است که آیا تاریخ ثبت اجاره‌نامه اهمیت دارد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خادم

    کلا همش ابهام !!!
    من ۲ تا فرزند دارم هر جا میرم با سختی میپذیرند و اگر هم بپذیرند قیمت بخاطر ۴ نفر بودن میبرن بالا حالا خدایش این حق که کسی که تازه ازدواج کرده بگیره من تو این کشور با ۱۵ سال سابقه فرهنگی و ۲ تا بچه نتونم از این وام استفاده کنم ….
    متاسفانه اسم دولت گذاشتن دولت تدبیر والله ما همش بی تدبیری میبینیم و بی عدالتی من خواهش میکنم مجلس ورود کنه و عدالت و اولویت ها را مشخص کنه …
    من حتی خانم مجرد متعلقه که همسرش فوت کرده یا جدا شده که سرپرست نداره از همه اولویت دارتر میدونم …

    • ناشناس

      احسنت

  • حمید

    آخه چرا به مجردها وام نمی‌دین دلیلش چیه

    • محمد

      چون وظع مالی ما مجرد هاکاملا خوب است و دولت برای اینده ما مجرد ها تصمیم های جدی گرفته که تا اخر عمر ناکام بمانیم

  • ناشناس

    انقدر تدبیر از کجا اومده.من و خانومم اول زندگی بنا بر شغلم هزار کیلومتر اینطرف تر اومدیم داریم زندگی میکنیم با اجاره.اونوقت تدبیر شما اینه پنج سال باشه؟

  • ناشناس

    خودشونو مسخره کردن والا یه کدملی بزنن امار جد و ابادمون میاد بالا اینکارا چیه

    • ناشناس

      اینا همش بازیه سیاسه کسی به فکر من و شما نیست برادر. اگه بود این همه خونه خالی تو تهران نبود و این همه ادم اواره. کجایین؟ چشماتونو باز کنین میبینین

  • سید

    سلام من ۱۸ ساله که مستاجرم ۳تا بچه هم دارم و به دلیل این که همسرم شاغله و فرصت انجام کارهای متفرقه رو نداره هرسال خودم دنبال خونه هستم و قولنامه ها هم به نام خودمه و تو این چند سال هیچ قرارداد اجاره ای به نام همسرم که سرپرست خانوادست نداریم لطفا این رو هم در نظر بگیرید که این وام شامل ما هم بشه

  • علی

    مجردها مگه آدم نیستن؟ منه دانشجو میخوام همزمان حین تحصیل تو شهرتحصیلم برم سرکار و یه کمک خرج واسه خودم و خانواده‌ام باشم ولی انقدر رهن خونه‌ها زیاده و هیچ وامی هم بهم نمیدن؛ تبعیض تاکی

  • جاسب بندری

    من مجردم وکرایه نشین رهنم خیلی قلیله وامی بدهیدبنده هم ایرانی هستم به ولله