کد مطلب: ۲۲۹۹۲۴

وام ۲۵ میلیونی ساخت مسکن روستایی با سود ۵ درصد ابلاغ شد

وام ۲۵ میلیونی ساخت مسکن روستایی با سود ۵ درصد ابلاغ شد

رئیس بنیاد مسکن از ابلاغ مصوبه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی با وام ۲۵ میلیون و سود ۵ درصد و سفته زنجیره‌ای از سوی این بنیاد در سال جاری خبر داد.

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام (ره) گفت: امسال قرار است طرح بازنگری که پروسه‌ای شبیه طرح هادی است در سه هزار و ۴۴۸ روستا اجرا شده و در ۹۹۸ روستا نیز طرح هادی جدید اجرا شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،تابش با بیان اینکه از مجموع ۳۸ هزار روستای کشور در ۱۷ هزار و ۳۴۲ روستا، طرح هادی اجرا شده است، بیان کرد: در سال ۹۶، در سه هزارو ۸۴۴ روستا این طرح به صورت نیمه تمام اجرا شد که امسال تکمیل می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: تاکنون برای ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، سند مالکیت صادر کرده‌ایم که امسال برای ۲۰۰ هزار واحد دیگر این سند صادر خواهد شد. از آنجایی که در سه سال اخیر صدور سند مالکیت شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز به بنیاد مسکن واگذار شده، در مجموع برای ۵ هزار و ۹۰۰ شهر و روستا باید سند مالکیت صادر شود.

تابش با اشاره به تلاش این بنیاد برای بهبود کیفیت آسفالت روستاها تصریح کرد: تاکنون ۹۸۰ هزار تومان قیر رایگان به بنیاد مسکن داده شد تا بهسازی آسفالت معابر روستایی را به پایان برسانیم.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به بهسازی و نوسازی یک میلیون و ۶۳۰ هزار مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن، اظهار داشت: در طول سالهای گذشته، ۳۵۰ هزار واحد مسکونی را نیز بازسازی کردیم که مجموعا به حدود ۲ میلیون واحد می رسد. احداث و تعمیر واحدهای مسکونی روستایی از محل ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بوده است.

به گفته تابش، امسال قرار است با وام ۲۵ میلیون تومانی مسکن، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با سفته زنجیره‌ای (ضمانت زنجیره‌ای افراد برای یکدیگر) و سود ۵ درصد احداث شود. تضامین لازم را از سازمان برنامه و بودجه اخذ کرده و به بانک مرکزی ارائه داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای مسکونی روستایی قرار است در دو هزار و ۵۰ روستا، آبگرمکن خورشیدی با استفاده از وام‌های کوچک نصب شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.