کد مطلب: ۵۸۰۵۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکسیناسیون بدون ثبت‌نام و دریافت نوبت صحت دارد؟

واکسیناسیون بدون ثبت‌نام و دریافت نوبت صحت دارد؟

در حالی که سن واکسیناسیون به متولدین ۱۳۶۳ و قبل از آن رسیده، برخی می‌گویند بدون ثبت‌نام و دریافت نوبت به مراکز واکسیناسیون رفتند و واکسن تزریق کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از ۵۰ میلیون دز واکسن تاکنون وارد شده است. سرعت واکسیناسیون بیشتر شده و برخی از مراکز واکسیناسیون شبانه‌روزی شده است.

سن واکسیناسیون به متولدین ۱۳۶۳ رسیده، اما در همین حال برخی در شبکه‌های اجتماعی گفتند بدون نوبت واکسن زده‌اند. در همین مورد رئیس مرکز واکسیناسیون پارک قیطریه گفت: «تنها یک شیطنت در فضای مجازی موجب مراجعات مردم بدون توجه به پیامک و نوبت‌دهی بر اساس گروهی سنی شده است.»

او گفته بود مرکز واکسیناسیون پارک قیطریه همچون سایر مراکز بر اساس پیامک ثبت‌نام و گروه سنی اعلام شده، واکسیناسیون مراجعه‌کنندگان را تزریق می‌کند.»

البته بر اساس اعلام وزارت بهداشت، متولدین ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۰ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، قم و هرمزگان هستند نیز امکان ثبت‌نام دارند.

بدون نوبت واکسن زدیم

در همین حال برخی از مخاطبان می‌گویند بدون دریافت نوبت و قبل از اینکه به سن آنها برسد به مراکز واکسیناسیون رفتند و واکسن تزریق کردند.

«در بوستان گفتگو بدون نوبت واکسن تزریق کردم.

«شما تکذیب کنید ولی من واکسن زدم.»

«من هم در محدوده چیذر بدون ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن زدم.»

آنطور که برخی از مخاطبان می‌گویند در مراکزی که بدونن نوبت واکسن زدند، واکسن‌های سینوفارم و برکت را تزریق می‌کردند. آنها می‌گویند به افراد زیر ۱۸ سال بدون نوبت واکسن نمی‌زدند. یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گوید خودش به پارک قیطریه رفته و واکسن تزریق کرده.

آنچه که برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن اشاره دارند این است که چرا تزریق واکسیناسیون بدون محدودیت سنی تکذیب شود. البته برخی دیگر از کاربران می‌گویند برای اینکه از شلوغی و تجمع جلوگیری شود، آن را علنی نمی‌کنند.

در حالی برخی از مردم بدون محدودیت سنی واکسن زدند که پیش‌تر نیز سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفته بود برخی با پیامک جعلی واکسن تزریق کردند.

شریفی مقدم گفته بود برای اینکه از واکسیناسیون با پیامک جعلی جلوگیری شود، در مراکز واکسیناسیون کد ملی افراد را در سیستم بررسی می‌کنند تا اگر اسم کسی در سیستم نبود نتواند واکسن تزریق کند.

این در حالی است که تجارت‌نیوز در گزارشی به این موضوع پرداخت که برخی برای اینکه بتوانند با پیامک جعلی واکسن تزریق کنند به مراکز واکسیناسیون دورافتاده و بدون امکانات می‌رفتند. در این مراکز دیگر سیستمی نبود که مسئول مرکز کد ملی افراد را بررسی کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون بیش از ۲۷ میلیون نفر دز اول واکسن کرونا و بیش از ۱۳ میلیون نفر تیز دوم را تزریق کرده‌اند. همچنین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۰ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۱۷۵ دز رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله در اکثر نقاط کشور به بهانه ی دانشجو بودن به همه تزریق میکنن.

  • دوست

    رسانه تخصصی تجارت‌نیوز از دل بخش خصوصی برآمده، و برآن است که بدون جهت‌گیری سیاسی و به دور از نگاه جانب‌دارانه، انعکاس‌دهنده صدای اقتصاد مردمی در ایران باشد؟
    انشالله بچه حزب الهی ها پشت پرده شما و سایتتون منتشر می کنند

  • دوست

    رسانه تخصصی تجارت‌نیوز از دل بخش خصوصی برآمده، و برآن است که بدون جهت‌گیری سیاسی و به دور از نگاه جانب‌دارانه، انعکاس‌دهنده صدای اقتصاد مردمی در ایران باشد

  • ناشناس

    برید بابا با این واکسیناسیون که شماها انجام میدید این واکسنها هیچکدام تادییه ندارن چطور به خودتان اجازه میدید که به مردم بزنید

  • ناشناس

    آره حتی بیست ساله ها واکسن میزنن همه زدن

  • ناشناس

    منم بدون ثبت نام زدم

  • ناشناس

    واقعا جای تاسف داره. من که متولد 62 هستم یک هفته است منتظرم سامانه ثبت نام واکسن کرونا برای شهر تبریز باز بشه و همین طوری نمیشه ثبت نام کرد و مراکز واکسیناسیون بدون ثبت نام واکسن تزریق نمیکنند اون موقع در شهر های مختلف برای 12 ساله ها واکسن تزریق میشه.
    در سایت واکسیناسیون این جمله نوشته میشه : (( در محل انتخابی شما پایگاه واکسیناسیون با ظرفیت خالی وجود ندارد یا ظرفیت آن قبلا پر شده است. لطفا مجددا طی روزهای آینده امتحان کنید، یا در صورت تمایل شهرهای مجاور را چک کنید. )) .
    این از وضعیت گرونی، بیکاری، کسادی کسب و کار، اینم از وضعیت واکسیناسیون و … حقیقتا ایرانی بودن شرم آوره ….