خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۵۶۵۶

ضرورت تزریق واکسن کرونا برای کاهش ابتلا

ضرورت تزریق واکسن کرونا برای کاهش ابتلا

به گفته وزیر بهداشت افرادی که 6 ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است لازم است دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر بهداشت در جهت کاهش انتقال سویه جدید کرونا از مردم کشور خواست تا دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

وزیر بهداشت اعلام کرد که در حال حاضر سویه جدید در کشور دیده شده است و مردم باید علاوه بر رعایت پروتکل‌ها حتما دز یادآور واکسن را تزریق کنند.

عین اللهی درباره شرایط واکسیناسیون معتقد است افرادی که 6 ماه از آخرین تزریق کرونای آنها گذشته حتما دُز یادآور را تزریق کنند.

وزیر بهداشت اعلام کرد که برای کاهش انتقال ویروس کرونا و سویه جدید در کشور پیشنهاد کرده‌ایم که در هواپیما زدن ماسک اجباری شود.

لازم به ذکر است که وزارت بهداشت اعلام کرده است که به دنبال محدودکردن سفرها و قرنطینه مردم نیست و در سیستم بهداشت و درمان کشور برای کاهش انتقال از سیستم قرنطینه هوشمند استقاده می‌شود.

تایید ورود سویه جدید کرونا به کشور

موج هشتم کرونا در حال شیوع است. آمار مبتلایان کرونا در کشور روند افزایشی دارد. این کرونا علائم مختلفی دارد.

قابل توجه است که سرعت انتقال کرونای جدید به مراتب بیشتر از سایر گونه‌ها است و بسیاری از مسئولان کشور ورود سویه جدید امیکرون را به ایران تایید کرده‌اند.

سید جلیل موسوی اعلام کرد: در هفته‌های آتی شاهد گسترش موج جدید کرونا در کشور خواهیم بود و ماه‌های بهمن و اسفند کاملا کرونایی را شاهد خواهیم بود و باتوجه به وضعیت ناقص واکسیناسیون، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پایین بودن سطح ایمنی افراد، سرعت انتشار و انتقال بالای زیر سویه‌های جدید ، ماه‌های سرد و تجمعات بیشتر پیش بینی می‌شود میزان ابتلا به کرونا در موج هشتم بسیار بالا خواهد بود.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به اینکه احتمال عفونت مجدد در سویه های جدید نسبت به بقیه سویه ها بیشتر است،اظهارکرد:مدت قرنطینه زیر سویه های جدید معمولا ۵ روز است اگر ضرورت داشت قابل افزایش است.

منبع: شرق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.