کد مطلب: ۵۶۳۶۳۰

۷۰۰ راننده تاکسی بر اثر کرونا فوت کردند/ واکسیناسیون رانندگان از مرداد

۷۰۰ راننده تاکسی بر اثر کرونا فوت کردند/ واکسیناسیون رانندگان از مرداد

به علت تماس مستقیم رانندگان تاکسی با مسافران در شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت افراد در این شغل هستیم. از ابتدای شیوع کوید ۱۹، ۷۰۰ نفر از رانندگان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

به گزارش ت جارت‌نیوز ، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: از شروع شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۰ هزار نفر از رانندگان تاکسی به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۷۰۰ راننده تاکسی فوت کردند.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است. از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا رانندگی حمل و نقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی کرده و ضمن اعمال محدودیت‌هایی در این حوزه از جمله کاهش تعداد مسافر و جداسازی کابین راننده، الزاماتی همچون استفاده مستمر از لوازم ایمنی و ضدعفونی مکرر ناوگان را هم تصویب و ابلاغ کرده است.

وی افزود: علیرغم رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در این بخش، به علت تماس مستمر رانندگان با مسافران، شاهد افزایش ابتلای فعالان این عرصه به کرونا و متاسفانه فوت رو به رشد شماری از رانندگان مبتلا هستیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور ادامه داد: از ابتدای شیوع پاندمی کرونا در کشور تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه بیش از ۷۰۰ نفر فوت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با تاکید بر حساسیت و ضرورت ارائه خدمات توسط ناوگان تاکسیرانی در کشور و با هدف قطع زنجیره کرونا، به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس اعلام وزارت بهداشت در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند ولی با توجه به روند صعودی ابتلای رانندگان در موج پنجم کرونا و همچنین موافقت ریاست جمهور با آغاز واکسیناسیون رانندگان این حوزه، درخواست ما از وزارت بهداشت و ستاد مقابله با بیماری کرونا، تسریع در اجرای طرح واکسیناسیون رانندگان از اوایل مرداد است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.