کد مطلب: ۳۹۶۷۰۰

واکنش آخوندی به سخنان امروز روحانی

واکنش آخوندی به سخنان امروز روحانی

عباس آخوندی در پاسخ به اظهارنظر روحانی درباره پیشنهاد استقراض از بانک مسکن و پایه پولی از سوی وی گفت: این مطلب از بنیان بی‌اساس است و درخواستی که مستلزم افزایش پایه‌ پولی شود، هیچ‌گاه از سوی من نبوده‌ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس آخوندی، وزیرپیشین راه و شهرسازی امروز در واکنش به اظهارات جدید روحانی در خصوص پیشنهاد وی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن از طریق استقراض از بانک مسکن و پایه پولی؛ در کانال تلگرامی جوابیه‌ای را در قالب یادداشت منتشر کرد.

عباس آخوندی ابتدا این گونه شروع کرد که امروز جناب رییس جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن لطف کردند و یادی هم از همکار پیشین خود داشتند. ایشان در فرمایشاتشان اشاره داشتند که وزیر پیشین مسکن آقای آخوندی «از اول معتقد بود که دو مرتبه از بانک مسکن و پایه پولی استقراض کند برای تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن و من این را مخالفت کردم و گفتم من از پایه‌ پولی اجازه نمی‌دهم».

وی ادامه داد: از قدیم گفته‌اند هرچه از دوست رسد نیکو است. همین‌ که ایشان یادی از من کرده‌اند مایه‌ی سپاس است. همین‌ جا فرصت را غنیمت می‌شمارم و هفته‌ی دولت را به ایشان و همه‌ی همکاران پیشین در دولت و وزارتخانه و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه تبریک می‌گویم. امید که زحمات همگان در این روزگاران سخت مایه‌ی افزایش رفاه ملت شود و موجبات توسعه‌ی ملی ایران گردد.

وی اظهارات امروز روحانی درباره استقراض از پایه پولی را بی‌اساس خواند و نوشت: در هفته‌ی دولت و با لحاظ نگاه‌ داشت حرمت رییس جمهور و رییس پیشین خودم، در مقام پاسخ‌گویی بی‌پروا نیستم. تنها یک نکته و یک توضیح را خدمت ایشان و ملت شریف عرض می‌کنم. و اما نکته آن‌که بی‌گمان، کسی این مطلب را جهت استفاده در سخنرانی به ایشان گزارش کرده است. چه خوب بود ایشان به همان کس دستور می‌دادند تا این مطلب را خودش بیان کند تا من آزادانه بتوانم با وی گفت‌وگو کنم و از وی دلیل و مدرک بخواهم. چون این مطلب از بنیان بی‌اساس است و درخواستی که مستلزم افزایش پایه‌ پولی شود، هیچ‌گاه از سوی من نبوده‌ است.

وی در ادامه افزود: و اما توضیح، توجه ایشان و همگان را به این یادداشت مدیرعامل بانک مسکن که در تاریخ 18 اسفند ماه سال 96 هم در روزنامه‌ی دنیای اقتصاد و هم در کانال تلگرامی‌شان انتشار داده‌اند و به صراحت اعلام نموده‌اند که آخوندی وزیر راه و شهرسازی «با اتکاء به رویکرد استراتژیک خود به اصولی محکم برای تأمین مالی سالم مسکن اعتقاد و اجرا نمودند از جمله می‌توان به مواردی نظیر: عدم دست‌اندازی به منابع پُرقدرت بانک مرکزی، ارتقاء توانمندی مالی خانوار، حمایت از رژیم پس‌انداز خانوار، تقویت و شفافیت در بانک عامل مسکن، ظرفیت‌سازی نهادی تأمین مالی مسکن، بهره‌گیری از ظرفیت بازار سرمایه و تأمین مالی سالم طرح‌های باقی مانده مسکن اشاره نمود».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمدان مقدم

    سلام به همه خوانندگان نحترماز اینکه فکر می کنید باید پاسخگو باشید، تغییر خوبی است .
    ولی ای کاش در خصوص مسکن مهر، آمار ساخت و ساز دوره شما، برای بافت فرسوده چه برنامه ای را اجرایی کردی، قرارداد هواپیماها چی شد، واردات واگن و….نیز پاسخگو باشید.
    البت