کد مطلب: ۳۹۹۱۷۵

واکنش بازارهای جهانی به برکناری جان بولتون

واکنش بازارهای جهانی به برکناری جان بولتون

برکناری جان بولتون، مشاور امنیت آمریکا روز سه‌شنبه شوک بازارها را به دنبال داشت. انتشار این خبر که کاهش قیمت طلا و نفت را به دنبال داشت، موجب شد میانگین صنعتی داوجونز با جبران افت روزهای گذشته به 26 هزار و 909 واحد برسد.

برکناری جان بولتون ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه شوک بازارها را به دنبال داشت. به دنبال توئیت دونالد ترامپ و اعلام خبر برکناری بولتون قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سی‌ان‌ان ، به دنبال گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی و احتمال کاهش قیمت‌ انرژی، میانگین صنعتی داوجونز به بالاترین سطح دیروز رسید.

برکناری یک تندروی افراطی خبر خوبی برای بازار سهام بود. میانگین صنعتی داوجونز روز سه‌شنبه موفق شد افت روزهای گذشته را جبران کند و در ساعات پایانی به 26 هزار و 909 واحد برسد.
هر دو شاخص S&P 500 و نزدیک هم با رشد مواجه شدند، قیمت جهانی طلا اما 0.72 درصد کاهش یافت.

جان بولتون ، از ابتدای روی کار آمدنش تاکنون مواضع سرسختانه‌ای در برابر ایران داشته؛ تا جایی که از مداخله نظامی به ایران هم دفاع کرد. از این رو، تحلیلگران بر این باورند که حذف او می‌تواند امکان دیدار ترامپ و دولت ایران و در نهایت توافق میان دو کشور را فراهم آورد.

اختلافات بولتون و رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به مذاکره با طالبان و افغانستان هم مربوط می‌شود.

خبر برکناری بولتون کاهش 19 درصدی نفت خام آمریکا را به دنبال داشت. هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز چهارشنبه با 0.7 درصد رشد به 62.81 دلار رسید.

در معاملات امروز اگرچه قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت، اما همچنان در پایین‌ترین سطح چهار هفته گذشته قرار دارد.

هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه با 0.4 درصد رشد به هزار و 491 دلار و 60 سنت رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.