کد مطلب: ۷۲۳۶۹۹

واکنش وزیر اقتصاد به سخنان قالیباف / مجلس لایحه اموال تملیکی را اعلام وصول کند

واکنش وزیر اقتصاد به سخنان قالیباف / مجلس لایحه اموال تملیکی را اعلام وصول کند

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مجلس لایحه اموال تملیکی که آذر ماه پارسال از دولت ارسال شده است را اعلام وصول کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر امور اقتصادی و دارایی با اظهار تعجب از اظهارات روز گذشته رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص منابع اشتغالزایی در بودجه گفت: مجلس لایحه اموال تملیکی که آذر ماه پارسال از دولت ارسال شده است را اعلام وصول کند.

ایرنا نوشت، احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در مورد اظهارات روز گذشته قالیباف در جریان بررسی عملکرد دولت در اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: آن اظهار نظر خیلی تعجب‌انگیز بود؛ اما امیدوارم دوستان برای جلوبردن کارهای عقب‌مانده کمک کنند تا بر زبان آوردن عباراتی که تفرقه و دوگانگی بین قوا را القاء می‌کند.

وی در عین حال ادامه داد: دغدغه رییس مجلس در زمینه تسهیلات اشتغالزایی را درک می‌کنم، اما بیش از یک سال است آقایانی که اهل خستگی و رودربایستی بودند، رفته‌اند. من از موضع‌گیری آقای رئیس مجلس هم تعجب کردم چون دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی رسماً اعلام کرده در حالی که تا سال ۹۹ عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ قریب 10 درصد بوده ما در یک سال گذشته ۱۰۲ درصد عملکرد تسهیلات تبصره ۱۸ داشته‌ایم.

وزیر اقتصاد افزود: یعنی از مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان که مجموعه بودجه‌ای است که به تسهیلات اشتغالزایی اختصاص یافته، به دلیل اهرم‌کردن با منابع بانکی، ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و در مرحله نهایی قرار دارد که این در تاریخ عملکرد تسهیلات اشتغالزایی بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: به جای اینکه حرف از اختلاف بین قوا گفته شود، باید کمک شود تا لایحه دوفوریتی که در آذر ماه سال ۱۴۰۰ در خصوص اموال تملیکی از دولت به مجلس ارسال شد، اعلام وصول شود.

خاندوزی با یادآوری اینکه لایحه «الحاق موادی به قانون تاسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و اساسنامه» ۲۸ اذر ماه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، گفت: این لایحه دوفوریتی باید ظرف ۷۲ ساعت بررسی می‌شد، اما ۳۰۰ روز گذشته و هنوز اعلام وصول نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.