کد مطلب: ۶۰۷۴۰۲

واکنش روسیه به توافق ایران و آژانس

واکنش روسیه به توافق ایران و آژانس

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی حصول توافق بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به دو طرف تبریک گفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش در توییتی به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

وی در این خصوص نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران برای نصب مجدد دوربین‌های فیلمبرداری در مجتمع کرج به توافق رسیدند. محرک آزاردهنده که از ماه سپتامبر توجه زیادی را در جامعه بین‌المللی و رسانه‌های جمعی به خود جلب کرده بود، اکنون حذف شده است. به هر دو طرف تبریک می‌گویم!

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) از توافق ایران و آژانس اتمی خبر داده بود. پس از آن، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن تایید توافق با ایران، اعلام کرد که در روزهای آینده دوربین‌های این نهاد در مجتمع تسا کرج نصب خواهد شد.

بر اساس اعلام آژانس، دوربین‌هایی که قرار است در روزهای آینده نصب شوند، جایگزین دوربین‌هایی خواهند شد که اوایل امسال از تاسیسات کرج (به دلیل آسیب بر اثر خرابکاری هسته‌ای) برداشته شده بودند. علاوه بر این، آژانس و ایران به کار بر روی موضوعات پادمانی باقی‌مانده با هدف حل و فصل آن‌ها ادامه خواهند داد.

مدیرکل آژانس در این گزارش اعلام کرده است: توافق با ایران برای جایگزینی دوربین‌های نظارتی در تاسیسات کرج، تحول مهمی برای راستی‌آزمایی و فعالیت‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران است. این توافق به ما این امکان را می‌دهد که به صورت مستمر در جریان (فعالیت‌ها) در این مرکز باشیم.

وی افزود: امیدوارم که بتوانیم به گفت‌وگوهای سازنده خود برای رسیدگی و حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی مانده در ایران ادامه دهیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.