کد مطلب: ۵۲۶۱۷۴

گزارش تجارت‌نیوز از پیام‌های مخاطبان:

خستگی سهامداران از روند بازار / حذف دامنه نوسان، بورس را نجات می‌دهد؟

خستگی سهامداران از روند بازار / حذف دامنه نوسان، بورس را نجات می‌دهد؟

بازار سرمایه با شرایط مختلفی همچون کاهش روزانه شاخص، بی‌اعتمادی سهامداران، عدم جریان نقدینگی، قفل بودن تعداد زیادی از نمادها در صف فروش و دیگر عوامل روبه‌رو است و سهامداران زیادی از وضع موجود ناراضی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در سال ۱۴۰۰ روند منفی خود در نیمه دوم سال ۹۹ را ادامه داده است. بسیاری از کارشناسان و سهامداران امیدوار بودند روند بازار در ابتدای سال ۱۴۰۰ بهتر از سال ۹۹ باشد.

در چند ماه گذشته تصمیم‌های زیادی درباره مسائل مختلف بورس گرفته شده، اما یا تاثیری بر بازار نداشته یا تاثیر آن کوتاه‌مدت بوده و روند منفی دوباره به بازار برگشته است. در همچنین جلسات، مطالب بسیاری در خصوص تغییر دامنه نوسان بورس عنوان شده است. عمده سهامداران بازار بورس به دامنه نوسان دیدگاه‌ منفی دارند. تعدادی از آن‌ها به حذف آن اشاره می‌کنند و وجود دامنه را به ضرر بازار و نبود دامنه نوسان نامتقارن را به نفع بازار می‌دانند.

«بورس آهسته و ملایم داشت راه خودشو میرفت از وقتی زمزمه دامنه نوسان بلند شد و بعدش تاییدش کردند آتش به ته مانده خرده سهامداران افتاد!»

«دامنه نوسان نامتقارن ریشه بورس را خشکاند.»

«حذف دامنه نوسان خیلی خوب است اگر بازار دو طرفه باشد با فروش سهام استقراضی به معنی تمام کلمه نه الان که یک ابزاری در بازار است که به آن فروش سهام تعهدی گفتند که اصلا هیچ کارگزاری ساپورتش نمی‌کنند»

«حذف دامنه نوسان از منفی ۲ به منفی شش بزرگترین ضربه ای است که مسئولین در حق سهامدار خرد میتونن انجام بدن. چون اندک سرمایه مانده آن ها از بین خواهد رفت.»

«تنها راه نجات بورس برداشتن دامنه نوسان است»

«صف فروش فیک از هزار متری داد میزنه»

«دامنه نوسان نا متقارن هم درسته که جلو ریزش شدید شاخص رو میگیره ولی حالت یک سد جلو آب رو داره. اگر زیادی طولش بدن و هرچه زودتر تغییری در اون ایجاد نکنن باز کردن دریچه اون سد بسیار مشکل و دردسرساز میشه!»

بورس با چه خبری مثبت می‌شود؟

از طرفی بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز از وضع موجود در بازار گلایه دارند. برخی از بلوکه شدن پول‌هایشان گلایه می‌کنند و برخی از آن‌ها از شرایطی که برای بورس به وجود آمد است شکایت دارند. بسیاری از سهامدارن به بازار بی‌اعتماد شدند و مسئولان را دلیل به وجود آمدن این شرایط بازار می‌دانند.

«قصد ناامید کردن کسی رو ندارم، ولی واقعیت اینه که با وجود بازار رمزارزها، امیدی به ورود پول توسط حقیقی‌ها به بازار وجود نداره.»

«عده ای نسبت به بازارهای مالی ایران به خصوص بورس بر اثر رفتارهای غلط سیاسی بی اعتماد شدند و اندک سرمایه خودشان را در جهت جبران ضرر و زیان به طرف ارزهای دیجیتال روانه کردند.»

«وقتی که توان مدیریت بازار مرغ را بعد هشت سال ندارن نباید توقعی مدیریت بازار سرمایه را داشت.»

«تا اعتماد و راستگویی در عمل دولت برای مردم بالاخص سهامداران مشخص نشود بازار بورس روند کاهشی و منفی خودش در پیش داره.»

«والا ما که موندیم توش آخرش نمی‌دونیم با چه خبری بورس مثبت میشه ،تحریم میشیم بورس منفی میشه. بایدن پیروز میشه ،بورس منفی میشه. دلار می‌ره بالا بورس منفی میشه. دلار میاد پایین بورس منفی میشه»

«پول ما تمام شد منفی بودن بازار تمام نشد؟»

«هر روز قیمت ها بالا میره اما بورس افت میکنه. نمیدونم چرا فکری به حال مردم نمیکنن مگه چه گناهی کردند»

«سرمایه مردم رو ۸ماه گروگان گرفتید هی دم از برجام و دلار و سود بانکی میزنید. هزار حرف و حدیث دیگه رو ربط میدن به بورس.»

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوش بحال کارشناس های بورس ومسولین حقوق مفتی ازدولت میگیرن به غیرازدوزدی وغیره ماکه سهاممون اونجاست بایدفقط نگاه کنیم تاالان هم خودشون قبول ندارن یه مش بی ارزشی هستن که به هیچ دردی نمی خورن کت وشلوارمی پوشن مردم بالباسای پاره دارن می گردن حق دست خوشونه شکمه پر کی به فکرشکم گشنه می فته یه بهشون بگه ما همه چیزومیدونیم شماچه ادم هایی هستید خیلی وقته ازخاب بلندشدیم

  • ناشناس

    از غصه دارم دق می کنم. هرچه اینور اونور بدون ماسک می پلکم خبری از کرونا نیست… اون می تونه منو از این لعنتکده راحت کنه… دیگه چیزی برا از دست دادن نیست… همه اعتماد بنفسم رو از دست دادم… جوونی که همه سرمایه اش رو از دست بده فکر می کنید چه حالی داره؟

    • جوجه تریدر

      صبر کن بر میگرده. توی جای درست میانگین کم کن . مرغ زیرک چون بدام افتد تحمل بایدش

    • ناشناس

      بیخیال بابا دوباره تلاش کن،سخته میدونم اما هیچی بالاتر از سلامتیت نیست

    • ناشناس

      زیرک؟ اگه زیرک بود اصلا به دام میفتد؟

  • سعید

    بورس محیطی میخواهد که دور از دروغ و کلک و کلاهبرداری مسولین باشد در غیر اینصورت بورس الفاتحه .

  • ناشناس

    واقعا حرف دل مردم رو زدی این دامنه نوسان بازار بورس ایران رو نابود میکنه

  • ناشناس

    باسلام ما که درست نمیدونم که این بلا کی بسر ما اورد واقعا خدا لعنتشون کنه من یه مقدار پول برای جهیزه دخترم گذاشته بودم
    با یه فرد آگاه بهترین بورس خرید کردم ولی
    الان پولم نصف شده ازطرفی جنسها چندین
    برابر شده نمیدونیم چکار کنیم

  • ناشناس

    من فکر میکنم علیرغم اینکه این حرف برای مردم خیلی قابل قبول نیست و ضرر خیلی زیادی به مردم تحمیل میشه ؛ عاقلانه است همه مردم متحد شوند و هیچ سهمی رو نخرند و همه سهام خودشون رو در اولین فرصت بفروشند و با اعمال این فشار به بازار شاید مسئولان از خواب بیدار شوند و اقدامی مناسب در جهت ایجاد اعتماد سازی انجام دهند ؛ البته با شرایط حاکم بر بازار تصور میکنم این پیشنهاد من آرام آرام در حال اجراست

  • حاج جعفر نوسانگیر فراری

    بازارگردان و حقوقیا بیش از حد نوسان گرفتن و نوسانگیرای حقیقی رو کلا فراری دادن من خودم تو ۶ماه کاری حتی ۱دونه منفی۵ نخورده بودم این ۲ماه آخر ۶تا سهم و وارد شدم و بعدش با ضرر و خارج شدم بحث روند بازار و اینا نیست عین چینیا چجوری نسل ماهیا رو کندن از جنوب اینام این کار و با اونایی که شغلشون بورس بازی بود کردن من خودم تا ۳سال دیگه برنمیگردم تازه اون موقع هم با اما و اگر..

  • ناشناس

    بورس نه تنها چند سال اینده ،بلکه برای همیشه تو ایران تمام شده
    این جمله را برج ۵ نوشتم گفتید سمپاش
    ۱۰ سال دیگه کاملا بورس برچیده میشه
    اعتماد اعتماد اعتماد اعتماد مهمترین اصل اقتصاد هست
    اعتماد ساختنش یه عمر طول میکشه و از بین رفتن اعتماد فقط یکبار دزدی د دروغ کافیه

    • ناشناس

      الان تو فکر کردی کی هستی که میای مینویسی بورس برای همیشه تمام میشه و پرچیده میشه؟ اگر حداقل سواد رو داشتی می فهمیدی بازار سرمایه هرگز برچیده نخواهد شد حتی در بدترین شرایط .هر وقت روزی رسید که بانک ها برچیده بشن اونوقت منتظر برچیده شدن بورس هم باش .بورس یکی از لزومات اقتصاد دنیای امروزه مگر اینکه در کره شمالی بخوای زندگی کنی! راستش رو بحوای شخصا یکی از دلایل اوضاع فعلی بورس رو بی سوادی اسف انگیر دو قشر می دونم یکی کارشناس نماهایی بودن امثال اونی که وعده شاخص 8 ملیونی رو میدادن و دیگری ملیونها تاره وارد بورسی که با سرمایه های اندک وارد شده بودن و یه باد خریدار می شدن و روز بعدش با یه باد دیگه تو صف ها فروش سر و دست می شکستن . البته این به معنای تبرئه تاثیر گذاران دیگه از جمله حقوقی ها و دولتی ها و مدیران بی کفایت نیست . باعث تاسف که همیشه ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم میدن که چیزی که میتونه باعث رونق و پیشرفت بشه در مملکت ما به عکسه خودش تبدیل بشه

    • ناشناس

      دقیقا , لطمه ای که این دولت نالایق به بورس و سرمایه گذاری زد,هیچ قدرتی نمی توانست بزند

    • علی کرمانشاه

      مگر نیستی مثل روز روشن است که سم‌پاش و مقرض هستیدوهیچ اطلاعی و آگاهی از بورس نداری طماءو توحمی بدون آموزش وتجربه تمام دارایی خود را که چندین‌سال جمع کرده‌اید بقصد بردن سود میلیاردی در کوتاه‌مدت به بورس آورده‌اید ودر سقف قیمت سهام زیان‌ده بازار پایه و فرابورس خرید کرده و با خیال‌پردازی و در توحم نشسته و منتظر هستی که میلیاردها سود باد آورده ببرید و العان هم زیاده‌خواهی و حماقت وناآگاهی و نداشتن آموزش وتجربه خود را به گردن دیگران می‌اندازید.تا مادامی که اینگونه فکر کنید هیچ نتیجه نمی‌گیرید بهتراست توقعات خود را منطقی کنید وحتما آموزش مقدماتی را بگذرانیدومطالعه و پیگیری گزارش‌های فصلی شرکتها را بخوانید وبا آگاهان بی‌قرض مشاوره‌کنید و سهام بنیاد دار و سودساز که نقدشوندگی و حجم بالای معاملات رادارند و سود انباشته سنگین دارندو صادراتی‌محور هستند وسود نقدی خوب توزیع میکنندو افزایش سرمایه از محل سود انباشته دارند را خرید کنید والان که قیمتها در کف وجذاب هستندپله‌ای خرید ومیانگین کم کنیدتا زودتر از زیان خارج وبه سود برسیدبورس محلی برای مشارکت‌در سرمایه گذاری برای آینده است و باید پولهای مازاد نیاز خودرا برای بلند مدت چندساله به بورس بیاوریدو آنوقت قطعا به سودهای میلیاردی میرسید و زندگی شما وخانواده‌تان دگرگون خواهدشد آنهایی که حدودا ۲سال پیش سهام بنیاد دار خرید کرده‌بودند با کمتر از ۱۰۰‌میلیون با سودهای بالای ۲۰میلیارد رسیدند.وبا خروج قبل از اصلاح و ورود بعد از اصلاح تعداد سهام آنها چندین میلیون شده‌است و خرید خود را در کف قیمت تکمیل کرده و با دید ۶ ساله در ۳پروسه ۲ساله سهامدار بلند مدت شده و قطعا با صبوری وسهامداری در ۲ساله اول به اهداف خود خواهند رسید و قطعا با صبوری و سهامداری دربلند مدت و ورود و خروج بموقع به تمام آرزوهای مادی خود خواهید رسید ومثل خیلی‌ها خود الان شرکت و تولید کننده شده و صاحب کارخانه و سرمایه‌ای هنگفت هستند.درکوتاه مدت هیچکس به سود نمیرسد و ورودش به بورس اشتباه است و هرچه زودتر خارج شود بهتر است بورس محل خرید سهام و مشارکت در سرمایه گذاری و خرید آینده شرکت است فکر کنید خانه خریدید و یا بلند مدت سپرده‌گذاری در بانک کرده‌ایدباید سالها بگذرد تا به سود برسد بورس هم باید صبوری کنید و آینده نتیجه آن را خواهید دید هچ‌بازاری در بلند مدت قادر به رقابت با بورس نیست وباید حداقل با دید سپرده‌گاری در بانک بلند مدت ۵ساله ورود کنید بانک اگر شخص زودتر از موعد سپرده را خارج کنید سود پرداخت کرده را از اصل مبلغ سپرده کسر خواهد کرد سود بلند مدت شما را تبدیل به کوتاه مدت حدودا ۸٪ درسال تغییر میدهد.

  • ناشناس

    خدا اینا را لعنت کنه من یک آدم بدبختم که تمام دارایم نقد کردم دادم به لبه تیغ هرروز صبح بیدار میشم تا۱۲ نیم صف فروش ۸۰درصد ضرر دادم به خدا نمیخواهم تاریخچه زندگیم را تعریف کنم بعضی ها را ناراحت کنم دعا میکنم به بد دردی گرفتار بشن این دزدها مال مردم خور بورس از من بدبخت بیکس خوردن نداشت

  • ناشناس

    برای رونق بورس دولت باید دوباره مردم را قول بزند یعنی با ورود پول به بورس وخرید سوری سهام و ستکاری در قیمت ها و هماهنگی با شرکتهای بزرگ صف های خرید سوری به مدت 3ال4ماه تشکیل دهد که در این مدت بدلیل صف های طولانی خرید هیچ حقیقی نتواند سهام بخرد وپولها ی حقیقی ها در صف های خرید بلوکه شود وفقط شاهد بالا رفتن قیمت ها باشند و وقتی شاخص به 2الی3میلیون رسید یکدفعه به حقیقی ها ی که پولشان را در صف های خرید با حسرت منتظر خرید هستند سهام ها را به مردم قالب کند وصف فروشی بسازد که تا یک سال هیچ حقیقی نتواند حتی یک سهام بفروشد و شا هد آب رفتن سرمایه اش باشد چون فقط از دولت کاری جز ضرر زدن به ملت ودزدی بر نمی آید در این 3تا4ماه که به پایان دولت مانده بتواند ته مانده جیب مردم را هم خالی کند وگناه سقوط بورس را به گردن دولت بعدی بیندازد وبا افتخار بگوید در دولت دوزدهم شاخص به 3میلیون رسید واین کارش را هم بگذارد در کنار افتخارات برجا م که دلار 3هزار تومان راتا30هزارتومان رساند