کد مطلب: ۲۰۵۱۸۹

واکنش عضو هئیت رئیسه مجلس به حواشی اختتامیه جشنواره فیلم فجر

واکنش عضو هئیت رئیسه مجلس به حواشی اختتامیه جشنواره فیلم فجر

 محمدعلی وکیلی معتقد است؛ در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر بنا بود یک رضایت نسبی ایجاد شود و همه به صورت نسبی رضایتشان جلب شود.

محمدعلی وکیلی (نماینده مردم تهران در مجلس و عضو هئیت رئیسه مجلس) درباره سی‌و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: در جشنواره فیلم فجر من فقط فیلم جشن دلتنگی را دیدم که به مشکلات اجتماعی و فضای مجازی پرداخته بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: براساس گزارش‌هایی که ما دریافت کردیم کلیت برگزاری جشنواره خوب بود اما در برخی مسائل همچون توزیع بلیت‌ها شک و شبه‌ وجود دارد که باید بررسی شود.

نماینده مردم تهران گفت: یکی از اشکالاتی که مطرح شده؛ این است که گفته می‌شود بلیت مردمی به شکلی توزیع شده بود که امکان نظر دادن هدفمند برای یک یا چند فیلم فراهم شده بود.

وکیلی افزود: در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر بنا بود یک رضایت نسبی ایجاد شود و همه به صورت نسبی رضایت‌شان جلب شود و این رضایت نسبی براساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، خوب بوده و اجمالا فیلم‌ها نیز از کیفیت خوبی برخودار بودند.

وی با اشاره به اینکه قطعا جشنواره فیلم فجر نیاز به بررسی بیشتری دارد، افزود: حتما ما یک گزارش تفصیلی از وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی درباره نحوه انتخاب و شاخص‌های داوری در جشنواره فیلم فجر خواهیم خواست و قطعا یک جلسه مشترک نیز توسط کمیسیون فرهنگی برگزار می‌شود.

وکیلی با اشاره به اینکه در اختتامیه جشنواره فیلم فجر حضور داشت، افزود: جشنواره فیلم فجر همیشه حواشی داشته که کاملا طبیعی است.

نماینده مردم تهران گفت: در جشنواره فیلم فجر این مقدر از حواشی دور از ذهن نیست اما کلیت فیلم‌ها نشان داد که سینمای ایران حرف برای گفتن دارد و سینمای ما توانستنه علاقمندان سینما را دور هم جمع کند.

وی ادامه داد: برخی مسائل باید به خوبی بررسی شود مثلا اینکه آیا جشنواره فیلم فجر جای فیلم مستند هست یا خیر؛ همچنین برخی اعتراضات همچون سخنان ابراهیم حاتمی‌کیا باید شنیده شود اما اجمالا آنچه که در مراسم اختتامیه به عنوان نظر نهایی داوران اعلام شد با آنچه که در نظرسنجی‌ها مطرح می‌شد، خیلی تفاوت نداشت.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.