کد مطلب: ۲۱۸۴۶۵

واگذاری زمین و تغییر کاربری الکترونیکی می‌شود

واگذاری زمین و تغییر کاربری الکترونیکی می‌شود

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ ارائه خدمات مرتبط با صدور مجوزهای تغییر کاربری، تشخیص نوعیت و واگذاری زمین در سراسر کشور صرفا از طریق سامانه الکترونیک ارائه می‌شود.

علیرضا اورنگی با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان و تسهیل شرایط برای تولیدکنندگان و بهره برداران بخش در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و انجام امور اجرایی حوزه مدیریت زمین، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ ارائه خدمات مرتبط با صدور مجوزهای تغییرکاربری، تشخیص نوعیت و واگذاری زمین در سراسر کشور صرفا از طریق سامانه الکترونیک ارائه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهار کرد: رضایت‌مندی مردم به ویژه کشاورزان، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات حوزه زمین، شفاف‌سازی فرآیندها و سلامت اداری و جدیت در برخورد با متخلفان و سواستفاده‌کنندگان از عرصه‌های کشاورزی از رویکردهای اساسی سازمان امور اراضی در انجام وظایف و ماموریت‌هاست.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به دستاوردهای مهم و قابل توجه مجموعه برنامه‌ها و اقدامات سازمان و مدیریت‌های استان در زمینه حفظ، ساماندهی و توسعه اراضی طی سال ۱۳۹۶ گفت: این روند باید درسال آتی با جدیت بیشتری ادامه داشته باشد و در تدوین و اجرای بخشنامه‌ها و مقررات اولویت باید حمایت از بخش باشد و نباید از کشاورزان و تولیدکنندگان عرصه امنیت غذایی کشور غفلت کنیم.

وی افزود: رفع تداخلات اراضی متعلق به کشاورزان و اراضی ملی و حدنگاری و تهیه نقشه‌های تجمیعی اراضی طی سال ۱۳۹۶ به خوبی پیگیری شد که این روند با اولویت اجرای حلقه‌ها و گام‌های بعدی دو برنامه یعنی تثبیت حقوق کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی، صدور اسناد اراضی و حفظ حقوق متقابل مردم و دولت از کلیدی‌ترین اولویت‌های کاری ما در سال ۱۳۹۷ خواهد بود.

اورنگی تاکید کرد: هم حفظ کاربری و هم قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی از جمله قوانین مترقی کشور در زمینه حفاظت منابع پایه و خاک کشاورزی و در راستای حمایت ار تولید و بخش کشاورزی است و اهرم‌های برخوردی و سلبی پیش‌بینی شده در این دو قانون در واقع سواستفاده کنندگان و سودجویان از اراضی کشاورزی را هدف قرار داده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در ادامه اظهار کرد: طی سال‌های اخیر همواره رویکرد ما در تدوین و اصلاح مقررات و به ویژه بخشنامه‌های مرتبط با قوانین حوزه حفظ، ساماندهی و واگذاری اراضی، تسهیل شرایط برای کشاورزان و رفع موانع تولید بوده است.

اورنگی خاطرنشان کرد: سازمان امور اراضی کشور طی سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده از سازمان‌های پیشرو در توسعه دولت الکترونیک و اصلاح فرایندها و ایجاد سامانه های مبتنی بر فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات مرتبط با اراضی به متقاضیان بوده است.

وی با اشاره به اثرات ارائه الکترونیک خدمات در شفافیت، سلامت، سرعت و دقت فرایندها، گفت: بر این اساس از ابتدای سال ۱۳۹۷ ارائه خدمات مرتبط با صدور مجوزهای تغییرکاربری، تشخیص نوعیت و واگذاری زمین در سراسر کشور صرفا از طریق سامانه الکترونیک ارائه می‌شود و لازم است در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با آموزش نیروی انسانی و تجهیز امکانات شرایط برای اجرای این کار فراهم شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.