کد مطلب: ۴۲۴۸۵۷

اتفاق جدید درباره هپکو

اتفاق جدید درباره هپکو

اسناد منتشر شده نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از سهام هپکو به شرکت‌های بزرگ معدنی واگذار خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز ، هیئت وزیران مصوبه مربوط به رفع مشکلات شرکت مهندسی و تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی هپکو اراک را برای اجرا به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد. همچنین قدسی نماینده اراک طی نامه ای به معاون اقتصادی رییس جمهور پیشنهاد واگذاری سهام عمده شرکت هپکو به شرکت های بزرگ معدنی را ارسال نمود تا در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه مطرح شود. دو خبر مهمی که می‌تواند تاثیری جدی بر روند نماد تپکو در بازار سهام داشته باشد.

با تصویب هیئت وزیران در جلسه ۲۵ دی ۱۳۹۸ شرکت مهندسی و تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی هپکو اراک جهت دریافت تسهیلات/تعهدات بانکی از شروط نداشتن بدهی و تعهدات غیرجاری، الزام بانک‌ها به کسب اطمینان از تأمین مالی طرح از حقوق صاحبان سهام و رعایت نسبت مالکانه و هم چنین مفاد آیین‌نامه رعایت شاخص‌های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک‌های دولتی و عدم شمولیت ماده (۱۴۱) قانون تجارت و ارائه گواهی تبصره (۱) ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم، مستثنی شد.

لازم بذکر است، در پی افشای اطلاعات با اهمیت و تغییر سهامدار عمده شرکت مهندسی و تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی هپکو، نماد تپکو در در بورس در یک ماه اخیر 65 درصد بازدهی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.