کد مطلب: ۵۱۲۸۰۰

وبیت و واتریوم، دو سهم با بیشترین سوددهی از ابتدای سال

وبیت و واتریوم، دو سهم با بیشترین سوددهی از ابتدای سال

شاید شما نام سهم وبیت را هم نشنیده باشید، ولی بد نیست بدانید که این سهم از ابتدای‌ سال، بیش از ۴۳۸ درصد سوددهی داشته است.

دو سهام بورسی با بیشترین سوددهی از ابتدای سال که نامشان را هم نشنیده‌اید

بر خلاف سال ۹۸، بازار بورس در سال جاری و مشخصاً از تابستان به این سو اوضاع خوبی نداشته است. شاخص بورس که از ۲ میلیون واحد هم عبور کرده بود، از مرداد ماه سیر نزولی گرفت و به زیر یک میلیون و دویست واحد رسید. این سقوط باعث شد که بسیاری از فعالان بازار سرمایه، به ویژه افرادی که دچار ضرر شده بودند با رغبت کمتری در بازار بورس معامله کنند.

حال اگر به شما بگوییم در بازاری که در اکثر روزهای این چند ماه قرمز بوده و اکثر سهام‌ها اصلاح‌ قیمتی سنگینی را پشت سر گذاشته‌اند، برخی سهام‌ها هستند که بازدهی قیمتی چند ۱۰۰ درصدی داشته‌اند. سهم‌هایی که شاید اسمشان را هم نشنیده باشید! در ادامه دو عدد از این سهم‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

وبیت: سهمی با بازدهی ۷۰۰ درصد از ابتدای سال ۹۹

شاید شما نام سهم وبیت را هم نشنیده باشید، ولی بد نیست بدانید که این سهم از ابتدای ‌سال، بیش از ۴۳۸ درصد سوددهی داشته است.

واتریوم: سهمی با بازدهی ۱۵۰۰ درصد از ابتدای سال ۹۹

بله درست خواندید ۸۰۰ درصد. قیمت هر سهم واتریوم از ابتدای سال ۷ برابر شده است. دوباره می‌پرسید که چرا تا به حال اسم این سهم‌ها را نشنیده‌اید؟ در کدام بازار هستند؟ بازار پایه؟ بازار دوم؟ یا…

بازار ارزهای دیجیتال

حق با شماست. سهم‌هایی که نام بردیم در بازار بورس ایران نیستند. در حقیقت در هیچ بازار بورسی نیستند. ما تنها خواستیم با ساخت این دو نماد شما را با فرصت سرمایه‌گذاری دیگری را داشته باشید که تا حدود زیادی شبیه بازار بورس است: بازار ارز دیجیتال

شباهت بازار ارز دیجیتال با بازار بورس

به عنوان بازارهایی که مبنای آن‌ها معامله و ترید است، دو بازار بورس و ارز دیجیتال شباهت‌هایی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

• در هر دوی این بازارها مبنای تعیین قیمت، میزان عرضه و تقاضا است.

• معامله ارز دیجیتال و سهام هر دو بر مبنای پول فیات است.

• برای کسب سود در هر دو بازار نیاز است افرادی که شروع به تجارت می‌‌کنند، به میزان کافی از اطلاعات ضروری برخوردار باشند. هر گونه بی.احتیاطی در سرمایه‌گذاری و یا ترید، می‌تواند منجر به خسارات جبران‌ناپذیر شود.

تفاوت‌های ترید در بازار ارزهای دیجیتال و بورس

۱٫ دامنه نوسان قیمت

احتمالاً تفاوت اصلی بازار بورس و بازار ارز دیجیتال، نوسان قیمت در آن‌ها باشد. نوسانات روزانه قیمت در بورس به هیچ عنوان بیشتر از ۵ یا ۱۰ درصد نمی‌شود. در حالی که نوسانات قیمت در مورد ارزهای دیجیتال، هیج محدودتی ندارد و اتفاقاً بازار بسیار پرنوسانی است. در نتیجه در بازه زمانی‌های خیلی کوتاه و چند ساعته هم شاهد افزایش و کاهش شدید قیمت رمزارزها در این بازار هستیم. بنابراین هم امکان کسب سود خوب و هم ضرر در آن بسیار است و اصطلاحاً برای نوسان‌گیری مناسب است.

۲٫ کارمزد معاملات

میزان کارمزد در معاملات ارز دیجیتال در بازار رمزارزها نسبت به کارمزد کارگزاری‌های بورس بسیار کم است.

۳٫ ساعت انجام معاملات

هر کجای دنیا که زندگی کنید، زمان معامله در بازار بورس محدود به ساعاتی خاص در روز است و بازار بعد از آن تعطیل می‌شود. اما در بازار ارزهای دیجیتال هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد و در تمام ۲۴ ساعت و هفت روز هفته می‌توان ترید کرد.

ورود به بازار ارزهای دیجیتال

اگر علاقه‌مند به بازار بورس هستید به احتمال زیاد بازار ارزهای دیجیتال هم برایتان جذاب خواهد بود. به‌ویژه که بسیاری از محدودیت‌ها و دردسرهای بازار بورس در آن وجود ندارد. چنانچه قصد آشنایی؛ آموزش و انجام معامله در این بازار را دارید، می‌توانید از بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید. ارزوال تمامی نیازها و امکانات لازم را به شما ارائه می‌دهد.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.