کد مطلب: ۴۵۰۰۴۱

وثیقه وام ۱۲ تا ۲۰۰ میلیونی کرونا چیست؟

وثیقه وام ۱۲ تا ۲۰۰ میلیونی کرونا چیست؟

میزان وثایق کارفرمایانی که خواستار تسهیلات کرونا هستند، متناسب با میزان وام متفاوت است. اما پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۲میلیون تومان با ارائه سفته متقاضی نیازی به ضامن ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز گذشته سامانه کارا به‌منظور ثبت‌نام کارفرمایان برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا آغاز به کار کرده است.

پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا یکی از سیاستهای وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این ‌اساس ۱۳ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده‌اند و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی هستند، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.

این کسب‌وکارها می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام کنند. البته وزارت کار یک میلیون واحد اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا را که سه میلیون شاغل بیمه‌شده در آنها مشغول کار بوده‌اند شناسایی و با ارسال پیامک، آنها را مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام کرده است. در این پیامک اعلام شده کارفرمایان در صورت تمایل می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

میزان وثیقه به‌تناسب مبلغ وام چقدر است؟

از شرایط لازم برای اینکه کارفرما مشمول وام حمایتی کرونا شود این است که بنگاه حتما باید "فعال" باشد، نیروی کار را حفظ کند و "شاغل بیمه‌شده" داشته باشد. یکی از مبناهای اصلی برای ارائه تسهیلات کرونا "شاغل بیمه‌شده" در این بنگاه‌ها است که اخراج و یا به صندوق بیمه بیکاری معرفی نشده باشد.

مبلغ تسهیلات کرونا در بنگاه‌های فعال به‌ازای هر یک نفر شاغل بیمه‌شده ۱۲ میلیون تومان وام است. همچنین برای بنگاه‌هایی که به‌دستور ستاد ملی تعطیل شده باشند این رقم ۱۶ میلیون تومان به‌ازای هر یک نفر شاغل بیمه‌شده خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده پرداخت تسهیلات این دسته از واحدها از اوایل خرداد آغاز خواهد شد.

برای دریافت تسهیلات تا ۱۲ میلیون تومان ارائه سفته توسط متقاضی، برای تسهیلات ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومانی سفته متقاضی به‌همراه یک ضامن، برای تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومانی سفته فرد متقاضی به‌علاوه دو ضامن، تسهیلات ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی سفته به‌همراه سه ضامن و برای دریافت تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، ارائه تضمین ازسوی صندوق ضمانت یا به‌تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف الزامی‌ است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    یکی مثل من نه بیمه داره نه خونه داره نه کار درست داره نه سهام داره اول باید بیان به ما برسن

  • نیستی

    باسلام‌ ما‌ که‌ بیمه‌ سلامت‌ داریم‌ این‌ وامها‌ شامل‌ ما‌ هم‌ میشود بیکار‌ هستم‌ وبه‌ وام‌ لازم‌ دارم

  • ناشناس

    سلام بخدا همه این وام نیاز دارند ما ۳ساله دنباله یه وام مسکن هستیم به مانمیدن به مردمه زابل کمک کنید جای دوری نمیره ما اینجا کاری نداریم موندیم چیکارکنیم نه خونی نه ماشینی نه کاری چجوری زندگی کنیم همه رویه جورببینید مرسی

  • ناشناس

    این تسهیلات شامل چه کسب کار میباشد

  • ن ت ق ی ز

    من که یه لوله کش ساده هستم کاری ندارم ٣ماه درامد ندارم با زن بچه دقیقا چیکار کنم به من وام میرسد یا خیر

  • ناشناس

    من خر چی ثبت نام میکنم یا میگه کدامنیتیدرست نیست یا ،،،،چکار کنم؟؟

  • اسماعیل

    من فروش آنلاین دارم اما هیچ کس چک شو پاس نمیکنه و من هم تو چکای برگشتی موندم یکی ما ضعیفارو همایت کنه چکی برگشت نمیخوره که بخواد بانک هم سو اثر بکنه خیلیا با خورده چک زندگیشونو میچرخونن همه ما بخدا به هم وصلیم اونی که بیمه داره تکلیفش روشنه مایی که نداریم آدم نیستیم مگه

  • غلام نبی پایدار

    من بخاطر بیکاری وکم درآمد هستم فقط درخواست یک میلیون تومان وام یارانه میکنم از طرف وازرت رفا من خانوارچهار نفری هستم بجز پول یارانه دیگه هیچ در آمدی هم ندارم با تشکر شماره پیامک 6369 با ارسال عدد 1: کدملی