کد مطلب: ۷۶۳۹۳

ورود رسمی گوشی آیفون‌ از هفته آینده

در روزهایی که کمپانی سامسونگ در ماجرای گوشی های نوت7 با شکست روبرو شد، رگولاتوری از تایید سه مدل از گوشی های آیفون خبر می دهد. به گزارش خبرنگار تجارت نیوز، حدود چهار ماه پیش بود که مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت و معدن از 9 واردکننده قانونی محصولات اپل به ایران خبر داد که

در روزهایی که کمپانی سامسونگ در ماجرای گوشی های نوت7 با شکست روبرو شد، رگولاتوری از تایید سه مدل از گوشی های آیفون خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار تجارت نیوز، حدود چهار ماه پیش بود که مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت و معدن از 9 واردکننده قانونی محصولات اپل به ایران خبر داد که بنا به گفته غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه دستگاه‏های مخابراتی 7 شرکت از این 9 شرکت صلاحیت ارائه خدمات پس از فروش و واردات گوشی آی‌فون را از اتحادیه دریافت کردند.

در همین راستا رئیس مرکز امور اصناف ایران گفت: برای ساماندهی واردات کالاهایی که در ایران نمایندگی ندارند، به شرط داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش و مشروط به تأیید سازمان حمایت، اجازه ثبت سفارش کالا صادر می‌شود.

اما اخیرا" در گزارشی با عنوان «نداشتن واردات رسمی و مبارزه با قاچاق آیفون را در بازار کمیاب کرد» اعلام شد که در پی نبود واردات رسمی توسط شرکت‌های دارای مجوز واردات آیفون و برخورد جدی با کالای قاچاق، بازار گوشی موبایل با کمبود گوشی آیفون روبه رو شده است.

به دنبال این خبر رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی بیان داشت: علیرغم گذشت حدود یک ماه از مجوزهای صادر شده برای واردکنندگان رسمی گوشی‌های آیفون، تاکنون هیچ یک از آنها نتوانسته‌اند به صورت رسمی آیفون را وارد بازار کنند و مدل‌هایی که تاکنون از این برند وارد شده‌اند قاچاق هستند که همین باعث کاهش موجودی آیفون در بازار شده است.

با این وجود خریداران همچنان درانتظار سرنوشت مبهم گوشی‏های آی‌فون بودند که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در بین اقلام تایید شده ، نام ۳ مدل گوشی آی‌فون شامل آی‌فون ۷، SE و 6S را اعلام کرد که گواهی تایید نمونه گرفته‏ اند.
به‏ دنبال این اخبار و اطلاعیه‏ ها نقد و نظرهای کارشناسان ادامه داشت تا اینکه کمپانی اپل اعلام کرد متقاضیان محصولات جدید اپل مطلع باشند طی روزهای آینده مقدمات واردات رسمی این محصولات به کشور انجام می‌شود و اولین محموله رسمی آیفون‌های جدید تا ۱۵ آبان ماه وارد کشور خواهد شد.
بر اساس این گزارش یکی از اصلی‌ترین موانع واردات قانونی رفع شده است و پیش‌بینی می شود بزودی عملیات ترخیص این گوشی‌ها انجام پذیرد، همچنین این گوشی‌ها در راستای اجرای طرح رجیستری با مشکلی مواجه نخواهند شد.

گوشی‌های رسمی آیفون به دو شیوه آنلاین و توزیع در فروشگاه‌های منتخب سراسر کشور به فروش می رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.