کد مطلب: ۱۴۲۴۶۵

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس:

ورود تجهیزات پزشکی به اسم کالای خانگی

ورود تجهیزات پزشکی به اسم کالای خانگی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معتقد است برخی واردکنندگان تجهیزات پزشکی، قانون را دور می‌زنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دکتر محمدنعیم امینی‌فرد جمعه شب در برنامه «نبض» که با موضوع بررسی تجهیزات پزشکی قاچاق از شبکه خبر روی آنتن رفت، گفت: آماری که رئیس سازمان غذا و دارو از میزان قاچاق ارائه کردند مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی است و اگر تمامی کالاهای این حوزه را در آمار خود لحاظ کنند به آمار ۶۰۰ میلیونی عنوان شده می‌رسیم.

وی افزود: ورود کالاهای تجهیزات پزشکی گران‌قیمت به کشور از طریق مبادی رسمی ممکن نیست، همچنین در مراکز دانشگاهی زیر نظر وزارت بهداشت که ساماندهی شده‌اند هم ورود این کالاها آسان نیست.

امینی‌فرد ادامه داد: مراکز دانشگاهی و درمانی باید از یک سامانه مشخص برای خرید کالاهای پزشکی استفاده کنند تا وزارت بهداشت از این طریق نظارت های خود را قوی‌تر کند، زیرا بسیاری از این کالاها کارکردهای دوگانه دارند و برخی از واردکنندگان قانون را دور می‌زنند و کالاهای پزشکی را به عنوان کالای خانگی به کشور وارد می‌کنند.

وی افزود: برای رفع مشکل در اظهار واردکنندگان ما نیاز داریم به گمرک‌های تخصصی پزشکی در مبادی رسمی که در حال حاضر این وجود ندراد و باید رفع شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس، گفت: در سال ۹۲ قانون قدیمی در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح شد و به تصویب رسید و در آن جنبه های مختلفی برای جامعیت و بازدارنده بودن در نظر گرفته شد تا امکانات و ابزارهای خوبی در اختیار وزارت بهداشت برای برخورد با متخلفان قرار داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.