کد مطلب: ۲۸۴۱۴۸

ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به آسمان ایران

ورود 5 فروند هواپیمای ATR به آسمان ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:صبح فردا و در آستانه دور جدید تحریم‌ها، 5 فروند هواپیمای ATR به آسمان ایران وارد می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با اشاره به اینکه ایران ایر پس از اجرایی شدن برجام خرید 200 هواپیما را در دستور کار خود قرار داد و در این چارچوب 80 هواپیما مربوط به بویینگ، 100 فروند مربوط به ایرباس و 20 فروند دیگر مربوط به ATR بود ،اظهار کرد:در همین راستا ،صبح فردا و در آستانه دور جدید تحریم‌ها، 5 فروند هواپیمایی ATR به آسمان ایران وارد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه با ورود این 5 فروند هواپیما تعداد هواپیمای‌ها برجامی به 16 فروند می‌رسد ،گفت: قرارداد خرید این هواپیما‌ها با شرکت بوئینگ و ایرباس بوده که متاسفانه بعد از لغو برجام اعلام کردند هواپیما ها را تحویل نمی دهند.

سامانی با اشاره به اینکه امکان تولید و ساخت هواپیما در صنعت هوایی ایران وجود ندارد، افزود: با توجه به محدودیت های که کشور آمریکا برای صنعت هواپیمایی ایران ایجاد کرده است هم اکنون امکان ساخت و تولید هواپیما وجود ندارد ولی در حال انجام مذاکره برای اجاره و یا خرید هواپیما از کشورهای دیگر هستیم.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تاکید کرد: مسئولان بخش هوایی کشور به شدت در حال مذاکره و رایزینی برای تحویل مابقی هواپیما‌ها در این بخش هستند.

گفتنی است؛صبح فردا 5 فروند هواپیمای ATR مربوط به شرکت بوئینگ وارد آسمان ایران می شود.ایران ایر پس از اجرایی شدن برجام خرید 200 هواپیما را در دستور کار خود قرار داده بود که در این چارچوب 80 هواپیما مربوط به بویینگ، 100 فروند مربوط به ایرباس و 20 فروند مربوط به ATR بود.

پس از آنکه با اعلام ترامپ ایالات متحده از برجام خارج شد بویینگ و ایرباس و رسما اعلام کردند که امکان اجرایی کردن قراردادشان با ایران را ندارند و ای تی آر نیز نسبت به قابل اجرا بودن این قرارداد تردیدهای جدی را مطرح کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.