کد مطلب: ۲۸۴۵۰۱

وزارت نیرو نرخ پلکانی برق را به کمیسیون انرژی ارائه می‌دهد

وزارت نیرو نرخ پلکانی برق را به کمیسیون انرژی ارائه می‌دهد

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون افزایش پلکانی نرخ برق ارائه کرد.

حبیب الله کشت زر، با اشاره به نبود سیاستی مناسب برای تعرفه برق، گفت: کمیسیون انرژی به مسئولان وزارت نیرو اعلام کرده است که باید بین مصرف کنندگان کم مصرف و پر مصرف برق تمایز قائل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: مصرف کنندگان پر مصرف و مشترکانی که از حد مشخص شده بیشتر مصرف می کنند تعرفه برق مصرفی آنها با کسی که رعایت می‌کند، متفاوت باشد.

مشترکان پرمصرف باید مبلغ بالاتری پرداخت کنند

وی با بیان اینکه مقرر شده برنامه وزارت نیرو درباره اعلام نرخ پلکانی برای واحدهای مسکونی، تجاری و اداری به کمیسیون انرژی ارائه شود، ادامه داد: تمام مشترکان پرمصرف اگر الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند باید مبلغ بالاتری پرداخت کنند و اگر پس از اعمال تعرفه بیشتر باز هم رعایت نکنند، شرایط منجر به قطع برق آنها می شود.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در آینده نزدیک این اتفاق می‌افتد که کسانی که الگو را رعایت نکنند جریمه می‌شوند، البته خوشبختانه هوا به سمت خنکی می رود و علیرغم اینکه 5 هزار مگاوات کسری برق وجود داشته؛ اما خوب مدیریت شده است.

کسری 5 هزار مگاواتی برق در کشور

وی با اشاره به کسری 5 هزار مگاواتی برق در کشور، افزود: بسیاری از استان‌های کشور گرمسیری است و دستگاه‌های سرمایشی مصرف بالایی دارند، اما اینگونه نیست که استان های گرمسیر نیروگاه جداگانه داشته باشند لذا اگر در مناطق سردسیر سقف الگوی مصرف رعایت شود بخشی به مناطق گرمسیر منتقل می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مناطق گرمسیر فشار مصرف در نیروگاه بالا است که اگر خاموشی‌ها رخ ندهد و سقف الگوی مصرف را رعایت نکنند ممکن است منجر به انفجار برخی نیروگاه ها شود که در این صورت کار نیز سخت می شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.