کد مطلب: ۵۵۴۶۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وزرای احتمالی دولت رئیسی / جلیلی معاون اول می‌شود؟

وزرای احتمالی دولت رئیسی / جلیلی معاون اول می‌شود؟

ابراهیم رئیسی با اعلام وزارت کشور پیروز سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شد. درباره کابینه احتمالی دولت رئیسی گمانه‌زنی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها شد که بعدتر سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیسی در این مورد گفت: «گمانه‌زنی‌های موجود در فضای مجازی و رسانه‌ای پیرامون کابینه احتمالی ایشان هیچ اعتباری ندارد.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس ستاد انتخابات کشور گفته ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی قطعی است و انتخابات به مرحله دوم نخواهد رفت. برخی از کاندیداها به او تبریک گفتند و رئیس جمهور نیز برای تبریک به او در محل حوزه ریاست قوه قضاییه حضور یافت.

حالا سوال این است که کابینه انتخاباتی ابراهیم رئیسی را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ در طول دوره تبلیغات انتخاباتی لیست‌های مختلفی از کابینه احتمالی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در یکی از این لیست‌ها که اقتصادآنلاین نیز منتشر کرده بود، نام چهره‌هایی مثل قالیباف به عنوان معاون اول، ضرغامی وزیر ارشاد، فتاح وزیر نیرو، رستم قاسمی وزیر نفت، زاکانی معاون پارلمانی، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، ذوالقدر وزیر کشور، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و… دیده می‌شد.

همچنین لیست دیگری نیز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که در آن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت، سعید جلیلی نیز معاون اول معرفی شده بود.

سعید محمد که بعد از ثبت‌نام برای انتخابات رد صلاحیت شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمایلی دارید در کابینه آقای رئیسی در دولت بعدی حضور داشته باشید؟ گفت: «بنده برای حمایتم از رئیسی هیچ شرطی نگذاشتم و اگر ایشان صلاح بدانند به عنوان سرباز نظام در خدمتشان خواهم بود؛ برای بنده خدمت به مردم بالاترین درجه را دارد.»

ستادهای انتخاباتی آیینه دولت نیستند

البته مهدی دوستی، سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیسی در مورد گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه رئیسی گفت: «گمانه‌زنی‌های موجود در فضای مجازی و رسانه‌ای پیرامون کابینه احتمالی ایشان هیچ اعتباری ندارد. کابینه دولت سید ابراهیم رییسی در صورت اعتماد مردم و پیروزی در انتخابات فراجناحی خواهد بود.»

ابراهیم رئیسی نیز در این مورد گفته بود: « ستادهای انتخاباتی در واقع آیینه دولت آینده نیستند و دولت براساس بررسی عملکرد و سوابق و برنامه‌های افراد مختلف طراحی می‌شود و شکل می‌گیرد و کسی که وارد دولت و به نماد دولت تبدیل می‌شود باید متخصص، کارآمد و انقلابی باشد.»

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا منتخب ریاست جمهوری از اعضای ستادها و نامزدهای انتخاباتی در دولت آینده خود دارد یا نه.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظرم باز از کابینه بی تجربه و غیر متخصص احمدی نژاد استفاده کنه این هم کابینه ضعیفی تشکیل بده خدا به داد این ملت برسه

  • ناشناس

    به نظرم استفاده از دکتر اقارضافتوحی به عنوان وزیرکشاورزی بهترین گزینه هست

  • ناشناس

    دکتر اقارضافتوحی بهترین مورد،هست برای وزارت کشاورزی

  • ناشناس

    وزارت کشاورزی فقط دکتر آقارضافتوحی

  • ناشناس

    مهندس جواد جودکی بهترین گزینه برای وزارت نیرو هستند.مهندس جواد جودکی در طول سوابق مدیریتی خود ثابت کردند که مدیری جهادی و توانمند هستند

  • ناشناس

    دکتر محسن رضایی شایسته است در جایگاه معاون اولی قرار گیرد
    فرمانده کارکشته و اقتصادان” مدیر کادرساز

  • ناشناس

    باسلام وآرزوی توفیق برای آقای رئیسی ودولت جدید
    بنظرم از هنرمندان کارکشته وتوانا در وزارت فرهنگ وارشاد استفاده بشه از جمله آقایان دکتر بهروز سپیدنامه، دکتر حبیب الله بخشوده، دکتر بهروز یاسمی، استادعبدالجبار کاکائی، دکتر علیرضا قزوه، استاد زهیرتوکلی وووو

  • ناشناس

    امیدوارم که دیگه وزیر بهداشت پزشک نباشه مدیریت خونده باشه مثل دکتری مدیریت اقتصاد بهداشت و یا دکتری مدیریت خدمات درمانیآخه یه چشم‌پزشک یا داروساز چطور میتونه وزارت بهداشت رو با آزمون و خطا اداره کنه؟ اصلا میتونه خلاف مصالح گروه پزشکی تصمیم بگیره؟؟ چند واحد مدیریت خوندن اینا؟؟؟باید مطالبه‌ی مردم از رئیس‌جمهورها تخصص و شایسته‌‌سالاری مدیران باشه وزیر بهداشت اوباما یه کارشناس ارشد مدیریت بود

  • ناشناس

    باید جلیلی بشه معاون اولش باید چون تو ایران هیچکس در حال حاضر مثل جلیلی به مصاعب مملکت واقف نیست بعدشم دولت سایه فقط ناظره بازوی اجرایی نداره
    مهمتر ازهمه جلیلی باید بیاد تا 8 سال بعداز رعیسی هم بیاد رعیس جمهور بشه تا مملکت برا16 سال ایمن بشه

  • ناشناس

    با راننده ناشی قطاربعد 4 سال کجا خواهد رسید به خدا پناه می برم