خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۳۲

وزیرنیرو: سهم ایران از تولیدانرژی بادی دردنیا ۱۰۰ مگاوات است

وزیر نیرو با اشاره به این که 19 درصد از کل انرژی مصرفی دنیا از انرژی های تجدیدشونده تامین می شود ، گفت: سهم ایران از تولید283 هزار مگاوات انرژی بادی در دنیا ، 100 مگاوات است. حمید چیت چیان روز دوشنبه در دومین کنفرانس انرژی بادی ایران در سالن همایش های وزارت نیرو گفت:

وزیر نیرو با اشاره به این که 19 درصد از کل انرژی مصرفی دنیا از انرژی های تجدیدشونده تامین می شود ، گفت: سهم ایران از تولید283 هزار مگاوات انرژی بادی در دنیا ، 100 مگاوات است.

حمید چیت چیان روز دوشنبه در دومین کنفرانس انرژی بادی ایران در سالن همایش های وزارت نیرو گفت: از کل شرکت های تولیدکننده انرژی های تجدیدشونده که هر ساله به تعداد آنها افزوده می شود 40 درصد در بخش توربین های بادی است و به رغم کاهش سرمایه گذاری 12 درصدی در سال 2012 باز هم 45 هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی بادی افزایش یافته است.

وزیر نیرو در خصوص وضعیت کشورمان در استفاده از انرژی بادی گفت: در حال حاضر 100 مگاوات نیروگاه بادی در کشور در حال کار است که در مقایسه با جمعیت کشور که یک درصد جمعیت دنیا و اقتصاد ما نیز یک درصد اقتصاد دنیا را شامل می شود اگر می خواستیم با این شاخص از نیروگاه بادی استفاده کنیم باید دو هزار و 800 مگاوات انرژی بادی در کشور تولید می کردیم.

وی با اشاره به قراردادهایی که برای ساخت نیروگاه بادی با بخش خصوصی بسته شده است، گفت: در حال حاضر 418 مگاوات پروژه فعال تعریف شده است و در دو ماه پایانی سال گذشته نیز 900 مگاوات قرارداد منعقد شد.

وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت های کشور در این زمینه اظهار داشت: در قانون برنامه پنجم توسعه هدفگذاری تولید 5 هزار مگاوات برق از انرژی بادی تا پایان سال 1394 پیش بینی شده است.

چیت چیان گفت: همچنین در قانون بودجه سال 1392 که در بودجه سال 1393 نیز تکرار شد 120 هزار میلیارد ریال (12 هزار میلیارد تومان) برای عقد قرارداد بیع متقابل در بخش انرژی های بادی و خورشیدی تخصیص داده شده است.

وزیر نیرو گفت: در قانون بودجه همچنین پیش بینی شده است به ازای هر کیلووات ساعت برق 30 ریال در اختیار این وزارتخانه قرارگیرد تا برای توسعه انرژی های تجدیدشونده مصرف شود.

سکاندار وزارت نیرو با تاکید بر تحقیقات در بخش انرژی های تجدیدپذیر گفت: پژوهش هایی در این بخش در سال های گذشته انجام شده است که می توانیم تحقیق درباره توربین هایی با تولید بیش تر را در دستور کار قراردهیم.

چیت چیان خاطرنشان کرد وزارت نیرو با تمام امکانات آماده حمایت از بخش خصوصی است.

ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.