کد مطلب: ۷۹۴۵۴۱

توضیح وزیر ارتباطات درباره تغییر در ساعت گوشی‌های همراه

توضیح وزیر ارتباطات درباره تغییر در ساعت گوشی‌های همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای بروز مشکل در ساعت گوشی‌های همراه مذاکرات با تولیدکنندگان گوشی‌ها شروع شد که بخش‌هایی درست شده اما هنوز برخی گوشی ها مشکل دارند که در حال رایزنی هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل ساعت تلفن‌های همراه گفت: پارسال پس از تصویب قانون تغییر نکردن ساعت رسمی کشور در نیمه اول سال، به مراجع جهانی موضوع را اعلام کردیم. اما برخی از گوشی‌هایی که عمدتاً قدیمی بوده و یا نیازمند به روز رسانی هستند، دچار مشکل شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: از همان ابتدای بروز مشکل مذاکره با تولیدکنندگان گوشی همراه شروع شد که البته این کار وظیفه وزارت صمت است.

زارع‌پور در ادامه با اشاره به توسعه شبکه فیبر نوری گفت: سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون پوشش ایجاد شد و برنامه داریم که امسال آن را به ۱۰ میلیون برسانیم و با توجه به اینکه بر اساس قانون بودجه قرار شد صندوقی در این زمینه تشکیل شود، امیدواریم این اقدام تسهیل شود.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد نسخه‌های جدید ایتا، بله آی‌گپ تا پایان فروردین ماه به یکدیگر متصل خواهند شد.

اتصال سه پیام‌رسان داخلی به هم

عیسی زارع‌پور در این خصوص گفت: «فاز آزمایشی این اتصال پایان سال گذشته انجام شد و انشالله با نسخه‌های جدیدی که ایتا، بله و آی‌گپ ارائه می‌کنند، این پیام‌رسان‌ها می‌توانند به یکدیگر متصل شوند و کاربران‌شان بین یکدیگر پیام رد و بدل کنند.»

زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد ایران قصد صادرات صنایع فضایی و ارائه خدمات به کشورهای همسایه و اسلامی را در سال ۱۴۰۲ دارد.

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران افزود: «در سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه شورای عالی فضایی، برنامه مفصلی برای توسعه صنعت ماهواره‌ داریم.»

زارع‌پور اعلام کرد: «می‌خواهیم خدمات و توانمندی‌های فضایی را در اختیار کشورهای همسایه و اسلامی قرار دهیم. قصد داریم تا پایان دولت، ساخت و پرتاب ماهواره در لایه لئو را تجاری کنیم و در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.