کد مطلب: ۶۳۷۳۶۸

وزیر صمت استیضاح می‌شود؟

وزیر صمت استیضاح می‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح استیضاح وزیر صمت خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلیل استیضاح وزیر صمت چه خواهد بود؟

به نقل از تسنیم ، لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و طراح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دلایل پیگیری موضوع استیضاح فاطمی امین گفت: اصلی‌ترین محور طرح استیضاح وزیر صمت، افزایش قیمت خودرو است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو منطق درستی ندارد چراکه این اقدام نمی‌توان مشکل خودروسازی کشور را حل کند، عنوان کرد: مشکل صنعت خودروسازی کشورمان برآمده از گران اداره کردن صنعت خودروسازی و فقدان بهره‌وری در این صنعت است.اگر قیمت تمام شده خودرو در کشور بالاست به دلیل هزینه‌های غیرضروری است که این صنعت گرفتار آن شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: پس از به حدنصاب رسیدن امضاهای مورد نیاز برای طرح استیضاح آقای فاطمی امین، این درخواست تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد تا در نوبت بررسی در صحن مجلس قرار گیرد.

چالش‌های صنعت خودرو مربوط به امروز نیست

فاطمی امین با تأکید بر اینکه واردات خودروهای دست‌دوم ممنوع است و وارد این مقوله نخواهیم شد، گفت: سال آینده قیمت تمام شده خودرو دستکم ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. البته باید تلاش کنیم پلتفرم خودروی اقتصادی ایجاد کنیم و با تجاری کردن آن سالیانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید کنیم؛ امروز خودروی داخلی وجود دارد که مطابق این شرایط بوده و تا شهریور ۱۴۰۲ وارد بازار خواهد شد.

فاطمی‌امین با بیان اینکه امروز قیمت‌های نسبی خودرو در کشور درست نیست، افزود: امروز خودرو گران شده است، اما نرخ ارز، قیمت مسکن و غیره گرانی بیشتری را تجربه کرده و دستمزدها نیز متناسب با آنها افزایش نیافته است.

وی اضافه کرد: صنعت خودرو نه آنقدر کوچک است و نه آنقدر مشکلات آن حاد است که بخواهیم آن را کلاً کنار بگذاریم، این صنعت از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و در عین حال با چالش‌هایی نیز مواجه است که مربوط به امروز و دیروز نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    چرا دستمزد تعمیرکاران خودرو اینقدر بالا هست.چرا صنف تعمیر کاران را از خود تعمیر کاران خودرو انتصاب میکنید.عیچ جای دنیا صنفی که باید نظارت امور صنفی بکند خودش در آن شغل ذینفع نیست.چون الان اگر مکانیک خودرو تخلف صنفی داشته باشد شما باید پیش یکی از تعمیر کاران که همکار ایشان هستند شکایت کنید که متأسفانه دستشان داخل یک کاسه هست

  • امیر

    گرانی خودرو کاری به وزیر سمت ندارد.اگر مجلس قانون تصویب کند که هیچ خودرویی داخل بازار نباید بالا تر از قیمت کارخانه فروخته شود خود به خود دست دلالان و احتکار کنندگان و راند خواران در بازار خودرو قطع می‌شود بعد اون موقع شاهد خواهید بود که چقدر خودرو بیشتر از تقاضا وارد بازار میشود..این موضوع به مجلس ربط دارد که قانون تصویب کند هیچکس حق ندارد خودرو‌را یک ریال بالاتر از قیمت کارخانه در بازار فروش کند.اقای ریسی این کار سختی نیست.چرا اجرایی نمی کنید

  • حسن

    خود شما نمایندها رو کی باید استیضاح کنه؟که هرچی میکشیم از دست خودشماهاست

  • ناشناس

    از سال۹۷ تاکنون طلا۲۰۰درصد رشد داشته خودرو۱۰۰۰درصد