کد مطلب: ۶۰۳۸۴۹

گزارش تجارت‌نیوز از عملکرد ۱۲۰ روزه دولت رئیسی:

رونمایی از بخش پنهان عملکرد دولت/ افزایش ۲۶ میلیونی پراید / رشد ۴۸۰۰ تومانی دلار

رونمایی از بخش پنهان عملکرد دولت/ افزایش ۲۶ میلیونی پراید / رشد ۴۸۰۰ تومانی دلار

در ۱۲۰ روز دولت رئیسی قیمت پراید ۲۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. معادل ۱۰ ماه حقوق یک کارگر! در همین بازه زمانی قیمت دلار هم ۴۸۰۰ تومان رشد کرده است. حالا قرار است رئیسی امشب از کارنامه دولتش دفاع کند. اما آیا او در کنار دفاع از کارنامه خود، به این اعداد هم اشاره می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی قرار است امشب در تلویزیون گفتگوی زنده داشته باشد و احتمالا محور این گفتگو رونمایی از کارنامه ۱۰۰ روزه دولت اوست.

آغاز طرح جهش مسکن و ساماندهی بازار کالاهای اساسی و رشد ۱٫۸ درصدی تولید خودرو از جمله مواردی است که احتمالا این دولت در کارنامه خود به آن اشاره می‌کند. اما آنچه در این گزارش‌ها به آن اشاره نشده، جهش قیمت در بازارهاست.

120 روزه رئیسی page 001

قیمت دلار در روز ۱۲ مرداد ماه (آغاز به کار دولت رئیسی) ۲۵ هزار و ۵۲۰ تومان بود. اما امروز ۱۴ آذر ماه به ۳۰ هزار و ۳۱۰ تومان رسیده است. یعنی قیمت دلار ظرف این چهار ماه ۴۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

این رشد قیمت درباره طلا هم رخ داده و قیمت هر گرم طلا در این مدت ۲۵۰ هزار تومان بیشتر شده است. قیمت سکه امامی به بالای ۱۳ میلیون تومان رسیده که نشان‌دهنده افزایش یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومانی در این ۱۲۰ روز دارد.

افزایش قیمت پراید معادل ۱۰ ماه حقوق کارگران

قیمت پراید ۱۱۱ سایپا در ۱۲ مرداد ماه ۱۴۲ میلیون بود و ظرف این مدت ۲۶ میلیون تومان گرانتر شده است. یعنی معادل ۱۰ ماه حداقل حقوق یک کارگر!

قیمت ۲۰۶ تیپ دو هم با ۳۵ میلیون تومن افزایش به ۲۶۰ میلیون تومان رسیده است. معادل ۱۳ ماه حقوق یک کارگر.

وضعیت شاخص بورس در این مدت تغییر چندانی نداشته. اما این دولت با وعده بهبود بورس روی کار آمده و وعده داده بود دارایی از دست رفته سهامداران را احیا کند. اما هنوز نتیجه مشخصی ایجاد نشده و برخی از کارشناسان می‌گویند اگر برخی از اقدامات دولت نبود، شاخص کل می‌توانست اکنون از مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد هم عبور کند.

حالا ابراهیم رئیسی در حالی قرار است در این گفتگو از عملکرد دولت خود دفاع کند، که جای مرور این آمار و اعداد در این گفتگو خالی است.

اما احتمالا او قرار است به طرح جهش مسکن اشاره کند و وعده خانه‌دار کردن ۴ میلیون خانوار را. طرحی که از همین ابتدا مشکلات بسیاری دارد.

اما آنچه مردم می‌خواهند بدانند این است که برنامه دولت برای کنترل تورم و افزایش قدرت خرید مردم چیست؟ آنها می‌خواهند بدانند دولت قرار است چگونه فاصله ۶ تا ۷ میلیون تومانی حداقل حقوق کارگران با خط فقر را جبران کند و برنامه دولت برای مهار قیمت دلار چیست؟

آیا دولت رئیسی در مذاکرات هسته‌ای موفق می‌شود و می‌تواند با رفع تحریم‌ها بخشی از مشکلات را برطرف کند. یا اینکه تمرکز دولت همچنان قرار است بر حرف‌درمانی و تزریق ارز به بازار برای کنترل بازار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در ایران کارگر محکوم به مردن هستش. با این حقوق ناچیزی که به کارگرها میدن حتی پول کفن و دفنشم نمیشه. از این روزهاس وقتی کسی بمیره. خانوادش باید بزارنش کنار خیابان تا شاید شهرداری خاکش کنه. وقتی قبر ساده ای بشه 7 الی 8 میلیون تومان. یه کارگر با این حقوق حتی موقع مردنش هم باید عذاب بکشه. حالا بماند که زنده بودنش هم عذاب بود. دولت عزیز برای این زندگی خوبی که برای مردم درست کردید چه نمره ای دوست دارید بگیرید؟؟

  • ناشناس

    شما مثلا متخصص تجارت و اقتصاد هستید؟
    مومنتومی که توی بیش از هشت سال ایجاد شده قراره توی چند ماه نه تنها متوقف بشه، معکوس هم بشه؟

  • جوجو

    خودش که میگه تو مسیر هستیم تو مسیر کجا هستیم و چقدر فاصله داریم رو هنوز بیان نکردند
    حالا ۸ سال وقت داری زیاد عجله نکن

  • جوجو

    بیچاره مردم

  • سیروس

    رئیس جمهورهای قبلی دور اول ریاست جمهوری شون تورم کم بود و از دور دوم تورم و گرانی شروع میشود ولی رئیسی از موقعی که اومده سونامی تورم شروع شده و هر روز داره فشار رو مردم بیشتر میشه . ادم باسواد تر از رئیسی نبود تو این کشور واسه رئیس جمهور شدن؟

  • ناشناس

    جالب اینجاست دیشب مجری تلویزیون نشست خبری رییس جمهور ، اصلا در خصوص بورس و خودرو که مهمترین مسئله کشور است و معترضین زیادی داردحرفی به میان نیاورد.

  • ناشناس

    چه عجب بالاخره یه جا پیدا شد حرف مردمو بزنه
    البته بازم فاصله تا مردمی شدن زیاده ولی همینم خوبه

  • ناشناس

    سلام آقای رئیس جمهور اگر بلد بود انجام میداد بنده خدا چیزی از اداره کشور نمیداند

  • جبرئیلی

    بازنشسته تامین اجتماعی هستم بااین حقوقهاکه میدن یکهفته کفاف نمیده اگرکسی مریض بشه بایدبیوفته بمیره.سی سال حق بیمه پرداخت کردیم تابازنشستگی راحت بشیم که اینهماینجوری.خدایاخداونداشرمندهاهل وعیالم خودت به فریادرس

  • ناشناس

    نتیجه عملکرد دولت قبلی است که امثال شما هنوز سنگشو به سینه میزنید! شماها کشور را به این روز انداختید