خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۷۱۰۴

دبیر کل انجمن لوازم خانگی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

فعلا تقاضایی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد / کالا به اندازه کافی وجود دارد

فعلا تقاضایی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد / کالا به اندازه کافی وجود دارد

دبیر کل انجمن لوازم خانگی می‌گوید: فعلا تقاضایی در بازار برای خرید کالاهای لوازم خانگی وجود ندارد و بازار هم با کمبود اجناس روبه‌رو نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، نبض بازار لوازم خانگی به کندی می‌زند. آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند صنعت لوازم خانگی کشش افزایش قیمت دوباره را ندارد. عدم دستیابی تولیدکنندگان به مواد اولیه مورد نظر، افزایش نرخ ارز و مواد اولیه برای صنعتگران این حوزه باعث شده قیمت لوازم خانگی در بازار به یک‌باره گران شود. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا قیمت لوازم خانگی در سال 98 گران‌تر خواهد شد؟

دبیر کل انجمن لوازم خانگی در گفتگو با تجارت‌نیوز در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لوازم خانگی ارزان خواهد شد یا خیر؟ گفت: قیمت لوازم خانگی تابع میزان عرضه، تقاضا و عوامل تولید است. چنانچه هزینه تولید و مواد اولیه به موقع و ارزان به دست صنعتگران برسد، قیمت لوازم خانگی ارزان خواهد شد. این درحالی است که از ابتدای سال تاکنون قیمت ارز در کشور با نوساناتی همراه بوده است.

حبیب‌الله انصاری افزود: نرخ ارز نیز در قیمت تمام‌شده محصولات دارای اهمیت است. در سال 97 قیمت مواد اولیه همچون مس، فولاد، آلومینیوم، فولاد و… با رشد 100 درصدی همراه بود. قیمت ارز نیز از کانال سه هزار و پانصد تومان عبور کرد و به نرخ‌های متغیر یازده و دوازدهم هزار تومان رسید. بنابراین طبیعی است که قیمت لوازم خانگی در بازار رشد داشته باشد.

او اظهار کرد: لوازم خانگی تنها صنعتی است که از روستا تا شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حقیقت مردم به این کالاها نیاز قطعی دارند. افزایش قیمت تمام‌شده محصولات عاملی است که باعث گران شدن لوازم خانگی در بازار شده است. باید اشاره کرد که افزایش قیمت‌ها مطالبه فعالان صنعتی این حوزه نیست. بلکه وقفه در ثبت سفارش اجناس باعث کندی وضعیت در این صنعت شده و قیمت‌ها را هم تا حدودی افزایش داده است.

انصاری درباره وضعیت صنعت لوازم خانگی گفت: وضعیت صنعت لوازم خانگی به خاطر کمبود سرمایه در گردش با رکود مواجه شده و همچنین قدرت خرید مردم هم ضعیف شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا کمبودی در تولید لوازم خانگی احساس می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: فعلا تقاضایی در بازار لوازم خانگی برای خرید کالا وجود ندارد و بازار هم با کمبود اجناس رو به رو نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.